
A vendéglátás nem promptokban történik, avagy 207 évnyi tapasztalat története az N28 Wine & Kitchenben
Nap mint nap halljuk: az AI átírja a világot. Egyre több iparágban teszi hatékonyabbá a munkát, ír, rajzol, sőt, már receptet is generál. Valóban, a technológia lenyűgöző, de van egy terület, ahol a mesterséges intelligencia biztosan nem tudja felvenni a versenyt: a vendéglátásban, a konyhán, a tányér mögött álló emberek szakmai tapasztalatával.
Egy jól sikerült vacsora nem csak alapanyagokon, receptúrákon és hőfokokon múlik. Ott van mögötte a mozdulatok gyakorlott természetessége, az ízek emlékezete, a rutin, a figyelem és a csapatdinamika. A dolgok, amiket nem lehet kódolni – csak megtapasztalni. A Michelin - Bib Gourmand és a Michelin Év Szervíze 2024 díjjal kitüntetett N28 Wine & Kitchen konyháján ma összesen 207 évnyi szakmai tapasztalat dolgozik. Ez nem egy költői túlzás, hanem egy pontos szám. A séf, a sous-chef, a cukrász, a pályamunkások – mindenki a maga évtizedeivel járul hozzá ahhoz, hogy egy tányér ne csak szép és finom legyen, hanem emlékezetes is. A vendéglátás ugyanis nem egyenlet, nem adatbázis és nem algoritmus. A vendéglátás emberi kapcsolat. Egy gesztus, egy fél pillantás a kollégának, egy finomhangolás a szervíz közepén.
– fogalmazott Nagy Szabolcs, az N28 séfje, aki 29 éve van a pályán. Az N28 konyhai háttércsapata összesen 57 éve él hivatásának, a pályán pedig igazi veteránokkal erősítenek, akik 121 év szakmai tapasztalatával gazdagítják a mindennapokat.
A technológiai fejlődés hatására a vendégek is „okosabbá” váltak: étteremválasztás előtt online értékeléseket olvasnak, a közösségi médiában tájékozódnak, és gyakran keresnek egyedi, személyre szabott élményeket. A sikeres vendéglátóhelyek számára ez azt jelenti, hogy egyszerre kell megfelelni az online jelenlét, a vizuális világ és a valódi, személyes törődés elvárásainak. Ebben az egyensúlyban kulcsfontosságú a személyzet emberi jelenléte és érzelmi intelligenciája.
– mondja Pallaghy Anna, az étterem egyik tulajdonosa.
Olvasd el ezt is!