A piacoknak naponta olykor tízezreket kell kiszolgálniuk, ami azt jelenti, hogy a termelőknek és az alkalmazottaknak rengeteg lehetőségük adódik megfigyelni a legkellemetlenebb vásárlói magatartásokat. Íme!
Tapogatás
Nyilvánvaló, hogy mindenki a lehető legjobb terméket akarja kiválasztani, viszont a gyümölcsök és zöldségek agyon tapogatása nem a legjobb módszer, és akár sérülhetnek is. Ha közelebbi pillantás szükséges a vásárlás előtt, akkor meg kell kérni az árust, hogy mutassa meg, vagy megkérdezni, hogy meg szabad-e érinteni.
Túl sok kérdés rossz időpontban
Legtöbbször jóleshet egy gazdának, ha a terményeivel kapcsolatban kérdéseket kap, viszont csúcsidőben nem szabad feltartani a sort. A legtöbb üzletben is ez a helyzet, hiszen az eladó végezni szeretné a munkáját, kapkodás közben pedig nem tud csevegni. Ez is az udvariasságról szól, amit érdemes betartani.
Alkudozás
Amikor valamilyen termék árát megemelik, az valószínűleg azért történt, mert a termelő költségei is megemelkedtek. Akik áruba bocsájtják a munkájuk gyümölcsét, azok jól megfontoltan szabják meg a kívánt összegeket, ezekből pedig illetlenség alkudozni.
Utolsó pillanat
Ugyanúgy, mint az éttermekben, a piacon és más üzletekben sem szeretik az eladók, ha valaki a zárás előtt pár perccel fut be. Ilyenkor ugyanis már valószínűleg elkezdtek pakolni és takarítani maguk után, a kassza pedig már le lett zárva. Számukra is kellemetlen, hogy vissza kell utasítaniuk a vásárlók érdeklődését, ellenben az egésznapi munka után megérthető, ha már menni szeretnének.