zöldségek

4 élelmiszer, amiből érdemes betárazni januárban

A motiváció és a különféle fogadalmak, hogy január 1-jétől kezdve egészségesen étkezzünk, nem új jelenség. De nem feltétlenül kell drasztikus intézkedésekhez, például bizonyos ételek elhagyásához ragaszkodni, hogy elérjuk a kívánt célt. Érdemes inkább arra összpontosítani, hogy a tányéron minél több jótékony hatású élelmiszer köszönjön vissza, amelyek segítenek abban, hogy a lehető legjobban érezd magad!


Gomba

Unsplash

A gomba nagyszerű forrása a béta-glükánnak.Ez a fajta rost bizonyítottan segít csökkenteni az LDL-koleszterin és a teljes vérkoleszterinszintet, így nagyszerű táplálék azoknak, akik bizonyos egészségügyi állapotok, például a szívbetegséggel vagy magas koleszterinnel küzdenek. Ráadásul a vadon termő gombák általában remek D-vitamin-források is.

Ez is érdekelhet: Három élelmiszer, ami kötelező 40 felett

Tengeri moszat

Unsplash

A tengeri moszat, tengeri alga szintén a januári készletfelhalmozás egyik fontos eleme. Ízletes, tápláló és sokoldalú élelmiszer.

Leggyakrabban nori lapok formájában találhatjuk meg a boltokban. A nori nagyobb lapokból áll, amelyeket általában sushi készítéséhez használnak, illetve kisebb, néha szezámmal vagy wasabival ízesített lapokból, amelyek tökéletesek rágcsálásra. Tépett nori lapokat akár még levesekhez is fogyaszthatjuk.

A tengeri moszat tápanyagprofiljában B-vitaminok, vas és cink is szerepel, de számtalan hasznos antioxidáns is található benne, amelyek segítenek a sejtkárosító szabad gyökök elleni védekezésben.

Spenót

Unsplash

A spenót igazi tápanyag-erőmű, és sokoldalúan felhasználható. Frissen vagy fagyasztva, a spenót szinte minden ételhez remekül illik. És már egy csésze spenót több mint 100%-át biztosítja a K-vitamin napi értékének, ami kulcsfontosságú tápanyag az erős és egészséges csontok megőrzéséhez.

Ez is érdekelhet: 9 élelmiszer, amely DNS-károsító gyulladást okoz a szervezetedben

Narancs

Unsplash

A dietetikusok nem véletlenül javasolják a szezonális étkezést. A frissen betakarított élelmiszerek ugyanis a táplálkozás és az íz szempontjából is a legmegfelelőbbek. A téli hónapokban a citrusfélék, például a narancs, könnyen elérhető. Ráadásu természetes forrása a folsavnak és a tiaminnak. Emellett remek módja a C-vitamin bevitelének is, amely kulcsfontosságú tápanyag, és elősegíti az egészséges immunrendszer működését. Mivel pedig a tél a megfázás és az influenza szezonja, napi egy narancs fogyasztása is sokat segíthet.

A figyelmetekbe ajánljuk