idős ősz szakállas férfi kávét tartva a kezében tableten olvas egy asztalnál kávézóban

2020. áprilisában indult a 25 éves múlttal rendelkező Hamu és Gyémánt Magazin online felülete, amelyen a nyomtatott médiumhoz hasonlóan ugyancsak életstílus, művészet és világi dolgokról szóló témák kapnak helyet. Most összeszedtük indulásunk hónapjának öt legolvasottabb cikkét.


Politikától és közélettől mentesen nap mint nap azon dolgozunk, hogy megragadjuk az élet szebbik oldalát, és olyat mutassunk közönségünknek, ami kicsit sem mindennapos. Összeválogatott első, legsikeresebb cikkeinkben érintettük a művészetet, gasztronómiát, és üzleti ötleteket is.

5. Jó üzlet a kézzel készített védőmaszk

ArcmaszkJó üzlet a kézzel készített védőmaszkFotó: Medium.com

Az ötödik helyen egy közéletet érintő, ám mégsem közéletről szóló cikkünk végzett. A pandémia kezdetén több helyen olvashattuk, hogy sokan áttértek a maszk-bizniszre, Kínában többek között építőipari cégek hagytak fel addigi tevékenységükkel és kezdtek el védőmaszkokat gyártani.

Ma már az egész világon mindenki maszkban jár boltba, különböző üzletekbe, sok helyen az utcára is. Közel egy év alatt elértünk oda, hogy a piacon divatmaszkokat találunk, a sebészek viseletét pedig sokak 'szekrényében' leváltották a különböző mintákkal ellátott trendi gyártmányok. Ilyenek azok a kézműves maszkok is, amelyekről ebben a cikkünkben írtunk a pandémia kezdetén.

4. Full Moon Story: kortárs hagyományok

Full Moon Story: kortárs hagyományokVogue Korea / Kim Kyung Soo

Negyedik helyre került cikkünkben olyan koreai divatirányzatot mutattunk be, amely egy tradicionális nemzeti ruha újraértelmezése.

A helyi Vogue 2008-ban kérte fel a híres divatfotóst, Kim Kyung Soot, hogy készítsen egy sorozatot, amelyben újragondolja a hanbok nevű hagyományos ruha viselését.

A hanbok alapdizájnja a három koreai királyság idejében (1-7. század) jelent meg, azóta pedig sok változáson esett át, főként a női verziója. Megjelenését a környező országok, különösen Kína és Mongólia nemzeti öltözékei is befolyásolták. A hanboknak két része van: ez a nők esetében a csogori (kabátka, felsőrész) és a cshima (szoknya), a férfiaknál pedig a csogori és a padzsi (nadrág), ezen felül azonban számos ruhadarab egészíti ki.

A fotósorozat ezen a linken érhető el.

3. Ezek most a legmenőbb virtuális tárlatok

Ezek most a legmenőbb virtuális tárlatokAndrea Piacquadio / Pexels

A dobogó harmadik fokán egy erősen művészeti tematika áll. A koronavírus-járvány miatt először bevezetett korlátozások idején összegyűjtöttük, melyek azok a digitálisan elérhető tárlatok, amelyek megérnek egy virtuális sétát otthonunk melegéből.

Bár számtalan befejezése lehet a mondatnak, mi szerint az élet művészet nélkül olyan volna, mint..., végül ugyan oda lyukadnánk ki: a művészetre szükségünk van, köztük jelen helyzetben ezekre a tárlatokra is, hiszen az ősszel érkezett második hullám miatt az ünnepek alatt is lakásainkba vagyunk kényszerítve.

Lessünk be Károly herceg rezidenciájára, vegyünk részt egy Frida Kahlo kiállításon, vagy nézzünk körül egy Los Angelesi luxusotthonban, ide kattintva ezt mind megtehetjük.

2. BORchitektúra: a világ legizgalmasabb borászati építményei

antinoriBORchitektúra: a világ legizgalmasabb borászati építményei (I. rész)

A második helyezett a borkultúrához kapcsolódik. Ebben a cikkben, ahogy azt a címe is mutatja, a legizgalmasabb borászati építményeket mutattuk be.

Mi magyarok még mindig képesek vagyunk meglepődni, amikor egy borospincéhez ellátogatva nem a föld alá megyünk le, a világban körbenézve azonban ez teljesen megszokott jelenség. Talán nem is gondolnánk, hogy milyen sokféle borospince-megoldás létezik a természettel harmonizáló létesítményektől egészen az extravagáns elgondolásokig.

Összeállításunkban többek között olasz, új-zélandi és chilei „pince" is szerepel. Ide kattintva többet is megtudhatsz róluk.

1. VILÁGVÁLOGATOTT: BAJNOK BOROK

teraszon mobiltelefonVilágválogatott: bajnok borokFotó: Unsplash

A dobogó első fokán cégcsoportunk portfóliójának, a VinCE Magazinnak egy cikke végzett. A kiadvány egész Közép-Európában ismert borkultúráról szóló tematikájával.

A magazin havonta, meghatározott témakörök szerint teszteli a hazánkban elérhető borokat. Ebben az írásban a 2019-es év legmagasabb pontszámot elért hat külföldi borát gyűjtöttük csokorba. Közülük a top3 közé tartozott a Telmo Rodriguez Basa, az Edda, valamint a Paco by Paco & Lola.

Amennyiben a többi három bor kiléte is érdekel, valamint többet szeretnél tudni a díjnyertes alkoholos nedűkről, olvasd el a cikket ide kattintva.

A figyelmetekbe ajánljuk