A Boeing 777X típusú gépe teljesítette első nemzetközi repülését.
A 777-9-es kéthajtóműves tesztrepülőgép november 9-én 15 órán át repült megállás nélkül a seattle-i Boeing Fieldről a Dubai World Centralba.
A november 14-től 18-ig megrendezett Dubai Airshow 2021 az első nagy nemzetközi repülőgép-kiállítás, amely a COVID-19 járvány után újra megnyílik, nyilvánvalóan kapacitáskorlátozásokkal. A rendezvényen kiemelt hangsúlyt kap a Boeing 777X típusú repülőgépe.
A júniusra tervezett 2021-es Párizsi Légi Szalon nagy visszhangot kiváltó elhalasztása ellenére a Dubai Airshow-t különösebb fennakadások nélkül megrendezték, ahol kiemelten foglalkoznak az áttörést jelentő repülési innovációkkal, a start-upokkal, a jövő közlekedésével és a fenntarthatósággal.
Az idei rendezvény az 5G-re, a mesterséges intelligenciára, a robotokra, a futurisztikus szállításra és a teherszállításra összpontosít.
A Boeing korábbi modelljeire, például a 777-es és a 787-es Dreamlinerre épülő 777X a "világ legnagyobb" kéthajtóműves repülőgépe lesz, amely továbbfejlesztett üzemanyag-takarékossággal rendelkezik.
A változatot 2013-ban mutatták be, és 2020 januárjában repült először, de a kereskedelmi bevezetést folyamatos késések jellemezték.
Júniusban a Szövetségi Légügyi Hivatal arról tájékoztatta a Boeinget, hogy a 777X nagy valószínűséggel csak 2023 végén kapja meg a típusengedélyt az adatok hiánya és az előzetes biztonsági értékelés miatt.
Az elmúlt egy évben az Emirates – amely a 777X legnagyobb megrendelője, és amely a meglévő 777-eseit 777X-ekre fogja leváltani – többször is hangot adott a gyártóval kapcsolatos aggályainak. A légitársaság 126 gépet rendelt, de a Boeing két és fél év késésben van a menetrendhez képest.
Annak ellenére, hogy februárban 40%-kal csökkent a leadott megrendelések száma, a Boeing jelenleg azt állítja, hogy a 777X családra nyolc vállalattól összesen 351 előrendelés érkezett.
Forrás: Travel Daily