Ugyan mi is megemlékeztünk az örök és elpusztíthatatlan kotyogós kávéfőzőről, úgy tűnik szépen lassan kezd leáldozni a több mint 90 éves találmánynak. Legalábbis az MTI által közölt Nielesen adatai alapján, miszerint horribilis összeget és mennyiséget fogyasztunk el a nemrég divatba jött kapszulás kávékból.
Hiszen évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra.
A piackutató számait ismertető Costa Coffee közleménye szerint tavaly a kapszulás kávék értékbeni részesedése a kiskereskedelmi kávéforgalomból már 23 százalékos volt.
Az adatok alapján 2019-ben Magyarországon mintegy 1200 tonna, közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek.
A közlemény szerint a magyar kávépiac növekedését elsősorban a szemes és a kapszulás kávé generálja, azonban a szemeskávé értékben az összes eladott kávénak csak a 13 százalékát tette ki tavaly – hozzá kell tenni, hogy a kapszulásnak az ára is jóval magasabb.
A kapszulás kávék áttörése 2018-ban következett be, amikor a magyar piacon is megjelentek a jól ismert márkák kapszulás kiszerelései. Népszerűségüket annak is köszönhetik, hogy állandó a minőségük, illetve gyorsan és egyszerűen készíthető a kapszulás kávé. Magyarországon a Nielsen tavaly júliusban készített felmérése szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki.
A felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is.
A Costa Coffee tulajdonosa, a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalata korábban azt közölte, hogy jövő májusra 20 százalékra növelné piaci részesedését a magyar kávépiac prémium szegmensében. Az anyavállalat tavaly 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A vállalatcsoport 28 piacán a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót – közölték.