Letilthatjuk majd, hogy weboldalak hozzáférhessenek bizonyos adatainkhoz.
Az iOS 14,5 egy új funkciót kapott, aminek révén a weboldalaknak engedélyt kell kérniük egy kis ablakban ahhoz, hogy hozzáférhessenek azokhoz az adatainkhoz, amik révén célozni szoktak ránk reklámokat, a tartózkodási helyünktől kezdve addig, hogy milyen egyéb eszközökkel van kapcsolatban a miénk.
Ennek nem mindenki örült finoman szólva sem, élen a Facebookkal. Mint jelezték, ez az új funckió nagyon komoly visszaesést fog jelenteni weboldalak számára, ami a hirdetések bevételeit illeti. Éppen ezért elijeszthetik a hírdetőiket az új funkcióval, ami révén engedélyt kell kérjenek majd minden felhasználótól a reklámcélzáshoz felhasznált adathalászathoz. A rivális Android is dolgozik egy hasonló funkción, de ők áthidalnák a problémát a saját fejlesztésükkel.
A Google éves bevételei reklámokból több, mint 100 milliárd, szóval érthető, hogy nem akarnák megrövidíteni a hirdetőiket. Éppen ezért azt a technológiát ültetik majd át valamilyen formában az operációs rendszerükbe, amit a Privacy Sandbox használ. Az ugyanis sikeresen megoldotta ezt azzal, hogy egyének helyett csoportokra céloz hirdetéseket, egyúttal sikeresen szűrve a kéretlen adathalászatot.
(Forrás: Engadget)