3 acélból készült Ford
Worldwide Auctioneers

Csomagban árverezik el a szokatlan, acélborítású Fordokat

Különleges amerikai acéltrió kerül árverezésre szeptember 5-én, az Indiana állambeli Auburn Aukción.

A Ford-konszern három termékének egyike sem kapott fényezést, hiszen éppen azért készítették őket, hogy reklámozzák az Allegheny Ludlum vállalat rozsdamentes acélját. Az Allegheny és a Ludllum a 30-as években fuzionált, korábban mindkettő gyártott acélelemeket New York két emblematikus épületéhez, a Chrysler Buildinghez és az Empire State Buildinghez.

Az acél vas és szén keverékéből készül, a rozsdamentes acél esetében króm is kerül az ötvözetbe. Az autóiparban nemcsak a magasabb költsége és a nehezebb megmunkálhatósága miatt ódzkodnak a használatától, de amiatt is, mert gyakorlatilag a végtelenségig kitart rozsda nélkül – sokkal kevesebb új autót vásárolnának az ügyfelek így…

Az autókat maga az Worldwide Auctioneers kínálja, csakis egyben lehet licitálni rájuk – valószínűleg nem lesz nehéz olyan gyűjtőt találni, aki szívesen látná mindhármat egymás mellett a garázsában.

Ford Tudor Deluxe Touring (1936)

Worldwide Auctioneers


Ford Tudor Deluxe Touring (1936)

Worldwide Auctioneers


Ford Tudor Deluxe Touring (1936)

Worldwide Auctioneers


Ford Tudor Deluxe Touring (1936)

Worldwide Auctioneers


Ford Tudor Deluxe Touring (1936)

Worldwide Auctioneers


A Ford által készített első rozsdamentes acélkarosszériás autó egy 1936-os Tudor Deluxe Touring szedán volt. Ugyan mind a hat darabot promóciós céllal építették, mégsem maradtak meg tréleren szállított „expókirálynak" – az acélgyártó alkalmazottai sokszázezer mérföldön át rótták velük az Egyesült Államok útjait, hogy minél több helyszínen nyűgözzék le a potenciális ügyfeleket termékeik tartósságával.

Ford Thunderbird (1960)

Worldwide Auctioneers


Ford Thunderbird (1960)

Worldwide Auctioneers


Ford Thunderbird (1960)

Worldwide Auctioneers


Ford Thunderbird (1960)

Worldwide Auctioneers


Ford Thunderbird (1960)

Worldwide Auctioneers


A két ipari óriás együttműködése 1960-ban folytatódott. A két sportos Thunderbird esetében nemcsak a karosszéria, a lökhárítók és a hűtőrács készült rozsdamentes acélból, de a kipufogórendszer is – így ez volt az első négykerekű, amelynél alkalmazták a mára teljesen általánossá vált megoldást.

Lincoln Continental (1967)

Worldwide Auctioneers


Lincoln Continental (1967)

Worldwide Auctioneers


Lincoln Continental (1967)

Worldwide Auctioneers


Lincoln Continental (1967)

Worldwide Auctioneers


Lincoln Continental (1967)

Worldwide Auctioneers


Aprólékos kézi munkával készült a sorozat harmadik darabja: a Ford-konszern luxusmárkája, a Lincoln gyárában külön műhelyt alakítottak ki, ahol összeszerelték a három nyitott modellt.