Közöttük vagy? 5-ből 4 ember egyetlen szempont alapján vásárol bort
2023-01-20
Egy felmérés során a megkérdezett emberek közül ötből négy azt nyilatkozta, a múltban elsősorban a címke megjelenése alapján vásárolt különböző borokat – írja a Vince a a The Drinks Business alapján.
A felmérésből az látszik, milyen fontossággal bírnak a hatásos, innovatív és kreatív dizájnok. Különösen akkor, ha a cégek arra akarják rávenni a fogyasztókat, hogy megkóstoljanak valami olyasmit, ami a komfortzónájukon kívül esik.
A trendre a piac is reagált: a boros szakembereket tömörítő Global Wine Masters 2023-ban osztja ki az első Design And Packaging Masters nevű díjat. A kereskedelmi forgalomban fellelhető legjobban és legigényesebben prezentált borokat (palackokat, csomagolásokat) fogják jutalmazni.
A Vince kiemelte: a tavalyi év egyik nagy üzleti nyertese a portugál Quinta do Embrizio Chin Chin Chin vinho verde.
A bor az elmúlt évben a londoniak körében igazi klasszikussá vált. Az azonnal felismerhető címke pedig nagy szerepet játszott abban, hogy a bor ekkora népszerűségre tett szert. Az internetes fórumok tanúsága szerint még a bort nemigen fogyasztók is megkóstolták.
Az alábbi fotón az látható, hogy van, akihez annyira hozzánőtt a palack, hogy a bor elfogyasztása után díszként (gyertyaként) hasznosította.
Mivel láthatóan sok borfogyasztó vallja, hogy a palack vagy a címke kinézetére hagyatkozik, egyértelmű, hogy egy jól megtervezett dizájn komoly befolyásoló erővel bír. Amikor a szupermarketek borfalának választékával szembesülünk, könnyen érezhetjük magunkat elveszettnek, az ingerek által túlterheltnek. Ilyenkor gyakran választunk olyat, ami egyszerűen kiemelkedik a többi közül
– mondta Paul Jones, a Vivino borászati igazgatója.
Jones elmondása szerint az elérhető borok puszta mennyisége azt eredményezi, hogy egy ember soha nem lehet valódi szakértője minden egyes palacknak, függetlenül attól, hogy mennyire járatos a borok világában. Ez az a pont, ahol a tömeg kollektív bölcsessége igazán jól jön, és a feltűnő címke, illetve a különböző visszajelzések egyfajta megerősítést nyújthatnak a bizonytalan vásárlók számára.