Egy animációs film még Lady Gaga új filmjénél is jobb számokat hozott a mozikasszáknál.
Az Egyesült Államokban éppen a hálaadást ünnepelték a hétvégén, ami mozis szempontból mindig is az egyik legerősebb időszak szokott lenni. Egyrészt az embereknek több idejük van moziba menni az ünneppel társuló hosszú hétvégén, másrészt a filmek már szerdán debütálnak a szokásos pénteki nyitónap helyett. A szokásosnál sokkal többen is mentek mozikba, ugyanakkor elmaradt a járvány előtti időszak számaitól.
Összesen 145,5 milliós mozibevétel generálódott az 5 nap alatt, ami 45%-kal kevesebb, mint 2019-ben volt. A számokat befolyásolhatja ugye az új variáns megjelenése is az országban. Ugyanakkor ha van valami, ami újra a régi, az az, hogy hálaadáskor a Disney tarol egy mesefilmmel. Ezúttal az Encantoval, ami 40,3 milliós 5 napos nyitásával a mozitoplista élén végzett. A számok nagyjából igazolják a stúdió elvárásait is.
Szintén pozitív eredmé A Gucci-ház, hiába csak a dobogó harmadik helyén indított, elmaradva a második hete futó új Szellemírtók-filmtől. A 75 milliós büdzséjű alkotás 22,5 millióval nyitott Amerikában, ami önmagában nem impresszív. Jegyeladásainak 45%-át a 18 és 34 év közötti korosztály tette ki a felnőtteket megcélzó drámának, 34%-át pedig a 45 vagy idősebb korosztály. A járvány kezdete óta még egyik film se nyitott ilyen jól az idősebb korosztály körében, akik veszélyeztetettebbek vírusvédelmi szempontból és jobbára távol is maradtak a moziktól.
Szintén jól nyitott a csak kevés mozikban bemutatott, de színházanként 84,1 ezer dollárt termelő új Paul Thomas Anderson-film, a Licorice Pizza. Ugyanez nem mondható el a Resident Evil-rebootról. A kaptár – Raccoon City visszavár, ami 8,8 millióval nyitott 5 nap alatt, ami még a 25 milliós büdzsé mellett is igencsak vérszegény eredmény.
(Forrás: Deadline, The Hollywood Reporter)