A városvezetők szerint a városban keletkező hulladék 40 százalékáért a turizmus a felelős. Mivel újra a járvány előtti szinten van Velence látogatottsága, a hatóságok igyekeznek jobban korlátozni a tömegturizmus hatását.
A mostani marketingkampány célja pedig az, hogy az évente ide látogató több millió embert arra ösztönözzék, hogy ne vásároljanak vagy hozzanak magukkal műanyag vizes palackokat a városba.
A kampány keretében egy térképet is készítenek arról, hogy Velencében hol vannak ivóvízkutak. Ezekből kiderül, hogy a városban található 126 ivókút mellett még a közeli szigeteken is van további 60 darab – a helyiek szerint ezek ráadásul 100 méterenként helyezkednek el.
Azok számára, akik a kampány elindítása előtt szeretnének hozzáférni egy hasonló térképhez, egy magánprojekt, a Venice Tap Water már elkészítette és közzétette a szigeteken található ivóvízkutak térképét.
A projektet Marco Capovilla helyi üzletember alapította még 2019-ben, hogy ösztönözze a város szökőkútjainak használatát és csökkentse a műanyagszennyezést.
Az új kampány egy újabb kísérlet arra, hogy a velencei turizmus fenntarthatóbb legyen. Az év elején már kitiltották a nagy sétahajókat a velencei lagúnából, de a jövő évtől a városba látogató kirándulóknak belépési díjat kell majd fizetniük, és előre meg kell tervezniük látogatásukat. Erről itt írtunk részletesen