hotel recepció
Fotó: Shutterstock

6 hiba, amit mindig elkövetünk a hotelekben a szállásadók szerint

Utazásaink során gyakran elfelejtünk alaposan tájékozódni a szállásunk által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, pedig rengeteg előnnyel járhat, ha pontosan tudjuk, milyen hibákat kell elkerülnünk – ilyenekből gyűjtöttünk most össze hatot.

Nem közvetlenül a hotelen keresztül foglalunk szobát

Bár a rengeteg kedvezmény miatt kecsegtető lehet a szállásközvetítő cégeken keresztül foglalni, valójában elég sok buktatóval találhatjuk szemben magunkat. Az alabamai hotelmenedzser, Chase Christian szerint az ilyen típusú foglalások a hotel szolgáltatásainak felét elérhetetlenné teszik a vendégek számára; lemondás esetén például nincs lehetőség visszatérítést igényelni, de gyakori, hogy a harmadik fél plusz költségeket számol fel a legapróbb módosítások miatt is. Ezek a problémák általában könnyen kikerülhetők, ha közvetlenül a hotelen keresztül foglalunk.

Nem nézünk utána a szolgáltatásoknak

Ivanna Gonzalez, a Kimpton Surfcomber Hotel vezetője szerint általános probléma, hogy a vendégek nem tájékozódnak alaposan a szállások által nyújtott szolgáltatásokról. Elmondása szerint gyakran hallja, hogy a vendégek arra panaszkodnak, bárcsak tudták volna korábban, hogy mennyi minden elérhető az adott szálláshelyen. Rachel Mylett, a The Lodge at St. Edward szerint a vendégek nem is tudják, mennyi szolgáltatást vehetnek igénybe mindaddig, míg nem tájékozódnak a weboldalon.

Nem kérdezünk rá a be- és kijelentkezés időpontjára

hotel recepci\u00f3

Fotó: Shutterstock

Bár a legtöbb hotelben fix időpontban kell be- és kijelentkezni, sok szállásadó kifejezetten rugalmasan kezeli ezt a kérdést.

Érdemes még az érkezés előtt értesíteni a hotelt, ha módosítanánk a be- és kijelentkezés időpontjain, hiszen így sokkal nagyobb eséllyel tudnak segíteni az ott dolgozók

– mondta Gonzalez.

Nem kérünk higiéniai termékeket

Könnyen előfordulhat, hogy otthon felejtünk ezt-azt, gyakori példa a fogkrém vagy fogkefe, melyek azonban számos hotelben ingyenesen elérhetőek a vendégek számára.

Egy alkalommal egy éppen bejelentkező vendég a közelben található boltokról érdeklődött, mivel már napok óta nem tudott fogat mosni. Tájékoztattam, hogy ingyen is kaphat fogkefét. Meglepődött, hiszen nem tudott a szolgáltatásról

– mondta Patrick van den Aakster, a Corendon Amsterdam New-West menedzsere.

Nem foglalunk előre időpontot 

Érdemes előre időpontot foglalni akár a hotel étterméről, akár a wellnessrészlegről legyen szó. A népszerű hotelekben általában hamar betelnek az időpontok, főleg ha vendégek és a helyiek számára egyaránt elérhető az adott szolgáltatás.

Utáljuk, ha a vendégeink nem tudják 100 százalékosan élvezni a szolgáltatásainkat, mert nem foglaltak időpontot előre

– mondta Mylett.

Nem jelezzük a felmerülő aggályainkat

A hotelek dolgozói számára fontos, hogy a vendégek a lehető legjobban érezzék magukat az ott töltött idejük alatt, ám nem tudják még jobbá tenni a kikapcsolódásunkat, ha nem mondjuk el nekik a szállással kapcsolatos aggályainkat. Nyugodtan váltsunk e-maileket a hotellel érkezés előtt, de ha valamilyen különleges alkalmat ünneplünk, nyugodtan közölhetjük azt is, hiszen így segítségünkre lehetnek abban, hogy még különlegesebbé varázsolják az ott töltött időt.

Forrás: HuffPost

A figyelmetekbe ajánljuk