túrázó
Fotó: Unsplash

5 európai zarándokút, ha spirituális kalandra vágysz a nyáron

Ha úgy érezzük, hogy teljesen elfáradtunk a mindennapi rohanásban, akkor nyári úti célnak se egy zsúfolt tengerpartot válasszunk! Cikkünkben öt európai zarándokutat ajánlunk, ahol nemcsak testi, de spirituális értelemben is feltöltődhetünk.

Ha idén nyáron a zsúfolt tengerpartok és a nyüzsgő városok helyett csendes elmélyülésre vágyunk, egy zarándoklat ideális választás lehet. A Guardian nyomán összeszedtünk öt európai zarándokutat, amelyek a spirituális mellett vizuális élményekkel is kecsegtetnek.

​Camino Portugués

Az El Camino de Santiagóról, avagy a Szent Jakab-útról alighanem azok is hallottak már, akik nem gyakorló keresztények. Az évszázadok alatt sokmillió ember tette meg a Santiago de Compostelába vezető utat, ki közelebbről, ki távolabbról indulva. Az El Caminónak ugyanis nincsen egyetlen egzakt útvonala, rajtunk is múlik, hogy melyik irányból, milyen távolságból közelítjük meg a végcélt jelentő katedrálist. Sokan a portugál útvonalra esküsznek, amely gyönyörű tengerparti tájakon halad keresztül.

Ez is érdekelhet: 5 fontos tudnivaló, mielőtt nekivágsz az El Caminónak

Camino Finisterre

Ha a Santiago de Compostelába való megérkezés után úgy érezzük, maradt még bennünk tartalék, nekivághatunk a Camino Finisterrének is. A 120 kilométeres út a Cabo de Finisterréhez, azaz a Finisterre-fokhoz vezet, melyet valaha a világ végének tartottak. Megéri a plusz erőfeszítés: semm nem hasonlítható ahhoz az érzéshez, mint amikor a hosszú vándorlás végén megfürödhetünk az Atlanti-óceán vizében.

Via Podiensis

Még mindig a Camino: a Via Podiensis is a híres zarándokút egyik szakasza, amely a franciaországi Le-Puy-en-Velay városától vezet a spanyol határig. A 700 kilométeres úton szelíd lankák és zord hegyek váltogatják egymást, nem csoda, hogy sokak szerint ez a Szent Jakab-út egyik legszebb szakasza. Francia viszonyokhoz mérten rendkívül olcsón találhatunk szállást a környéken, a kifejezetten zarándokok számára épült panziókban mindössze néhány euróba kerül egy éjszaka.

Szent Olaf útja

Ha irtózunk a forróságtól, a skandináv országokon áthaladó Szent Olaf útja jó alternatíva lehet. Akárcsak a Camino esetében, itt sem beszélhetünk egyetlen hivatalos útvonalról, indulhatunk Finnországból, Svédországból és Norvégiából is. A végcél azonban közös: a norvégiai Trondheim városa. A helyiek – az északi népekről szóló sztereotípiákkal ellentétben – kifejezetten vendégszeretők, örömmel elszállásolják és megetetik a zarándokokat.

Ezt is figyelmedbe ajánljuk: Öt gyönyörű európai város, amit a legtöbb turista figyelmen kívül hagy

Zarándokút Winchestertől Canterburyig

A Pilgrims’ Way a dél-angliai Winchester városát köti össze az anglikán egyház egyik legfontosabb templomával, a canterburyi katedrálissal. Kb. tíz napot érdemes rászánni a zarándoklatra, túlzott forróságtól pedig a nyári hónapokban sem kell tartanunk. Ahogy a tömegtől sem: a Pilgrims’ Way népszerűsége nem vethető össze a Caminóéval, így tényleg elcsendesedhetünk a zarándoklat során. Az útvonal szebbnél szebb tájakon halad át, de kulturális látnivalókban is gazdag.