Még a brit légitársaságoknál is – ahol a bal oldali közlekedési rendszer miatt logikus lenne, hogy a jobb oldalról szálljanak be az utasok – a bal oldalról kell beszállni. Természetesen mindig vannak kivételek a szabály alól (például a kis kétszemélyes repülőgépek), de azok számára, akik kereskedelmi járatokkal repülnek, az egyoldali beszállás mögött két magyarázat húzódik meg.
Ez is érdekelhet: Megéheztél a repülőn? 5 taplóság, amiért az egész utastér utálni fog
A korai repülőtereket úgy alakították ki, hogy a repülőgépek a terminál előtt gurulhattak, és megállhattak, hogy leszállhassanak az utasok. Hasznos volt a pilóta számára, hogy meg tudja ítélni a terminál épületétől a szárnytávolságot, és hogy a repülőgép ajtaja a terminál ajtajai elé kerüljön
– idézi a Travel + Leisure oldala az amerikai légierő egy volt pilótáját, aki a Quora kérdés-felelet közösségi oldalán válaszolta meg a kérdést.
Shutterstock
Emellett, ha az utasok a bal oldalon maradnak, akkor a jobb oldalon tartózkodó, a gépet tankoló földi személyzetnek sem lesznek útjában.
Olvasd el ezt is! De miért kell bekapcsolni a repülési üzemmódot a levegőben?
Egy van egy másik magyarázat is, ami a tengerekről származik: a „port” és a “starboard” kifejezés a hajó bal és a jobb oldalára utal, Utóbbi a „steerboard” elhelyezésére utal, amely a hajó kormánylapáthoz hasonló része. Ennek a kormánylapnak az elhelyezése megkövetelte, hogy a bal oldal legyen az, ahonnan be- és kiszállnak az utasok, így a legtöbb repülőgépet tervező szakember ugyanezt a konvenciót követte – magyarázta Andrew Stagg, kereskedelmi pilóta szintén a Quora oldalán.