nő a tengerparton
Shutterstock

Hiába a válság, a nyaralásról nem mondunk le

A Google keresési adatai szerint a briteknél megugrott az „olcsó nyaralások" keresések száma, különösen azoknál, akik 2023-ban tervezik a nyaralást. De ilyen gazdasági körülmények között miért prioritás a nyaralás?

A World Travel Market (WTM) felmérése szerint a britek 64 százaléka már lefoglalta vagy megtervezte a jövő évi nyaralását, és csupán a megkérdezettek 16 százaléka dobja el teljesen külföldi terveit.

Hogyan változik a nyaralásunk a növekvő költségek miatt?

Ugyan az emberek még mindig nem mondanak le a nyaralásokról, megváltoztak a lefoglalt üdülések típusai. A felmérés szerint az utazók most már kivétel nélkül a legjobb ajánlatokat keresik, még ha ez lemondással is jár.

Minden ötödik brit döntött úgy, hogy olcsóbb szállodákban száll meg, illetve olcsó légitársaságokkal repül. A magasabb számlák és a fenyegető recesszió miatt a szakértők szerint nem meglepő, hogy az emberek a lehető legtöbbet akarják kihozni a pénzükből, amikor nyaralásra adják a fejüket.

De milyen luxusról hajlandóak lemondani a költségek csökkentése érdekében? A WTM adatai szerint a britek majdnem 40 százaléka lemondana az ötcsillagos szállodákról, 33 százalékuk a kényelmesebb repülésről, 32 százalékuk pedig megszabadulna az extra poggyásztérről.

Vannak azonban olyan dolgok is, amelyekről nem szívesen mondanának le: a garantált jó időjárás és a szállás frekventált elhelyezkedése még mindig olyan dolgok, amelyek prioritást élveznek egy utazás során.

De miért foglalnak le még mindig utazásokat a megélhetési válság ellenére?

A folyamatosan emelkedő megélhetési költségek miatti aggodalmak mellett szokatlannak tűnik, hogy sokan még mindig a nyaralásokat helyezik előtérbe.

Az évek során az ügyfelek többször elmondták nekünk, hogy a nyaralás az egyik utolsó dolog, amiről lemondanak, még ha az egyre rosszabb gazdasági helyzetben szűkösebb is a keretük

– mondta a brit utazási irodák szövetsége az Euronewsnak.

Ráadásul azok közül, akik már tervezik a nyaralást, a többség azt válaszolta, hogy jövőre kétszer is el szeretne utazni. A két legnépszerűbb utazási forma a klasszikus tengerparti nyaralás és a családi kirándulások voltak.

A World Travel Market adataiból az is kiderül, hogy a napsütötte helyre foglaló britek közel fele azért tette ezt, mert szeretne valamit, amire várni tud.


A figyelmetekbe ajánljuk