Bár a légiutas-kísérők számára mindennaposak lehetnek a kínos szituációk, amelyeket rendre a lehető legempatikusabban kell elsimítaniuk, az alábbi felvetésekre ők is csak felhúzott szemöldökkel tudtak hirtelen reagálni.
Túl nagy a zaj
Fotó: Shutterstock
Karrierem során rengeteg érdekes kérdést kaptam már a repülőgépekre vonatkozóan. Az egyik alkalommal az illetékes utas azt szerette volna, ha csökkenteném a repülőgép zaját, mivel nem tudott aludni
– emlékezett vissza egy maradandó élményére Ben Whatman, az Air New Zealand munkatársa.
Bár a mérnökök igyekeznek minimalizálni a repülőgépek zajkibocsátást, a 800 km/órás sebességet biztosító hajtóművek sosem lesznek teljesen némák.
Kígyó a fedélzeten
Fotó: Shutterstock
Életem egyik legfurcsább kérése során az egyik utas saját házikígyóját szerette volna felvinni a fedélzetre egy terráriumban
– mesélte Carly Campbell egykori légiutas-kísérő, aki végül a kapitánnyal egyeztetett az ügyben. Az utasnak végül megengedték, hogy felhozza a hüllőt saját terráriumában – ehhez viszont, néhány embert át kellett ültetni.
Nyers hal elkészítése
Fotó: Shutterstock
Campbellnek más állatokkal is meggyűlt a baja.
Egy utas ugyanis azzal a kéréssel fordult hozzá, hogy süsse meg a fedélzetre hozott nyers halát. A kérést természetesen nem tudták teljesíteni, mivel a fedélzeten történő főzést szinte az összes légitársaság szabályzata tiltja. Ráadásul a kis hely miatt ez balesetveszélyes is lett volna.
Ez is érdekelhet! A 7 legidegesítőbb szokás repülés közben a légiutas-kísérők szerint
Ejtőernyő
Fotó: Shutterstock
Az egyik legőrültebb kérés szerint, amit valaha kaptam, egy ejtőernyőt kellett volna biztosítanom egy olyan utas számára, aki attól rettegett, hogy a repülőgép egyszer csak lezuhan majd
– ezt már Luke Xavier, az amerikai Delta Airlines egyik munkatársa idézte fel. A légiutas-kísérő elárulta, hogy erre az érdekes felvetésre csak úgy tudott reagálni, hogy kisebb ajándékkal nyugtatta meg a rémült utast.
Transzfer megszervezése
Fotó: Shutterstock
A légiutas-kísérők munkaterülete a repülőgép fedélzetére korlátozódik, de gyakran tudnak segíteni a repülőtéri részletekkel kapcsán is – például a csatlakozásokkal vagy a poggyászkiadásokkal kapcsolatban.
Amint azonban leszállunk a gépről, az ő munkájuk véget ér – mármint, ha az utasok hagyják.
Egyszer egy család megkért, hogy szervezzem meg nekik a transzfert a szállodájukba
– nyilatkozta Josephine Remo, aki korábban 7 évig dolgozott a levegőben.
Egy sólyom is megszomjazik
Fotó: Shutterstock
Egy pohár víz kérése a fedélzeten teljesen hétköznapi dolognak számít, de ha a folyadék nem nekünk, hanem egy sólyomnak kell, az bizonyára felkelti a légiutas-kísérők figyelmét.
Susan Fogwell stewardess szerint ez a szokatlan kérés egy amerikai kadéttól érkezett, aki valóban egy sólyommal együtt utazott a repülőn.
Ezt is olvasd el! Óriási tévhit, hogy az udvariasság miatt köszönnek nekünk a légiutas-kísérők
Túl különleges fogás
Fotó: Shutterstock
Miközben az étel- és italrendelések mindennaposak a fedélzeten, néha az utasok olyan dolgokra vágynak, amelyek messze eltérnek az étlap adta kínálattól. Ilyen különös kéréssel találta magát szemben a brit Virgin Atlantic egyik munkatársa, Alison Meacham is, amikor egy utas sushiburritót szeretett volna rendelni. A japán étel elkészítése eleve nem egyszerű feladat, főleg egy repülőgép minikonyhájában.
Macska-egér játék
Fotó: Shutterstock
Meacham számára azonban a sushiburrito esete semmi volt ahhoz képest, amikor egy család egy élő macskát és egy zacskónyi élő egeret szeretett volna kislányuk szórakoztatására.
Forrás: Travel + Leisure