
Ezek voltak Európa legmegbízhatóbb légitársaságai 2025-ben
A legtöbb utazó számára a repülőjegy kiválasztásánál az ár és az indulási időpont a döntő szempont. Akik viszont a kényelemre, pontosságra és kiszolgálásra is figyelnek, minden évben izgatottan várják a World Travel Awards eredményeit, amelyet sokan csak a „turizmus Oscar-díjaként” emlegetnek.
A rangos elismerés 32. díjátadóját idén Szardínián rendezték meg, ahol kiderült, melyik európai légitársaság teljesített a legjobban 2025-ben. A rangos díjat ezúttal is a Lufthansa érdemelte ki, amely ezzel már tizenharmadik alkalommal hódította el az első helyet. A német vállalat emellett a „legjobb turistaosztályú légitársaság” és a „legjobb márka” kategóriákban is győzött.

A szakértők szerint a légitársaságok megítélésében ma már nemcsak a jegyár vagy a fedélzeti komfort számít, hanem a fenntarthatóság és az ügyfélélmény is egyre fontosabb tényező. Az utasok egyre inkább értékelik azokat a vállalatokat, amelyek átlátható kommunikációt, digitális ügyintézést és kisebb ökológiai lábnyomot kínálnak. Emiatt a hagyományos légitársaságok – köztük a Lufthansa, az Air France és a KLM – új stratégiákat dolgoznak ki, hogy versenyben maradjanak a fapados szolgáltatók mellett.
A prémiumkategóriában a Swiss International Air Lines aratott sikert: a svájci vállalat egyszerre vitte el a „legjobb üzleti (business) osztály” és a „legjobb első (first) osztály” díját. A World Travel Awards emellett közzétette a teljes európai toplistát is, amelyből kiderül, mely légitársaságok kerültek a tíz legjobban értékelt közé.
- Air France
- British Airways
- Iberia
- Icelandair
- KLM Royal Dutch Airlines
- Lufthansa
- SAS Scandinavian Airlines
- Swiss International Air Lines
- TAP Air Portugal
- Turkish Airlines
Olvasd el ezt is!