4 remek úti cél, ahová akár kevesebb mint 1 óra alatt eljuthatunk Budapestről

Beköszöntött a nyár, az elviselhetetlen kánikula azonban még várat magára. Így ha ebben a kellemes időben szívesen kimozdulnánk a városias környezetből, de nem szeretnénk túl sokat utazni Budapestről, az alábbi úti célok remek választások lehetnek.

Kosd

A Váctól északra található Kosdra is érdemes egyszer ellátogatni. A települést főleg az állatbarátok és a természetjárók fogják kedvelni, hiszen innen olyan pontok is könnyedén megközelíthetők egy kis túrázással, mint a Látó-hegyi-kilátó, a Naszály-csúcs vagy a Násznép-barlang. Miután meghódítottuk ezeket a csúcsokat ellátogathatunk Naszály-völgyi Lovas Majorba, vagy a szomszédos RoBirtok Élményközpontba, ahol a nyusziktól kezdve az alpakákig, többféle állat társaságában kapcsolódhatunk ki – de emellett kézműves programokban is részt vehetünk.

Ez is érdekelhet: 3 Budapest-közeli kirándulóhely, ahova akár hétköznap délután is elugorhatunk

Zsámbék

Zsámbékon többféle programlehetőségből válogathatunk: erre járva mindeképpen érdemes felkeresnünk a 12-13. századból származó Zichy-kastélyt és a premontrei szerzetesek által felhúzott Zsámbéki Romtemplomot. Egy igazán különleges kiállításért vegyünk belépőt a helyi Lámpamúzeumba, illetve a Repülésrégészeti Kiállításra. A kirándulóknak is van miből válogatni: itt kanyarog a Nyakas-hegyre vezető Szent Norbert tanösvény, egy kicsit távolabb pedig az Óriások Lépcsőjének nevezett természeti látványosság is.

Székesfehérvár

Magyarország egyik legjelentősebb történelmi városa, Székesfehérvár is remek opció egy hétvégi kiruccanáshoz. A Középkori Romkerttől kezdve az igaz szerelemnek emléket állító Bory-váron át a Gorsium Régészeti Parkig, a városban bőven akad mit felfedezni. Bátran hozzunk magunkkal fürdőruhát, hiszen ha megfáradtunk volna a sok sétálásban, az Árpád Fürdőben vagy a Csitáry G. Emil uszodában bármikor csobbanhatunk egyet.

Olvasd el ezt is!A titokzatos magyar „lebegő falu” igazi arca

Tata

Az ország északi határához közel elterülő Tatán is bőven akad látnivaló: az impozáns vár és a nemrég felújított Esterházy-kastély meglátogatása mellett felsétálhatunk a Fellner Jakab-kilátóba és a Kuny Domokos Múzeumba. A természetközeli élményért járjuk végig a Fényes Tanösvényt, illetve az Öreg-tó partjánál található Angolkertet. Miután megebédeltünk a tó partján, akár a szomszédos Vértesszőlősre is elutazhatunk, ahol a régészeti bemutatóhelyen Európa egyik legidősebb előemberéről, Samuról tanulhatunk.