A Dove-ot, a Simple-t és a Sure-t is birtokló konglomerátum egyúttal azt is bejelentette, hogy nem fogják a jövőben a modellek fotóit nem fogják extrém módon szerkeszteni.
Az Unilever szépségápolási brandjeit, mint a Dove, a Simple, vagy a Sure, az utóbbi években sok kritika érte az utóbbi évben diverzitás és a reklámjaiban közvetített olykor káros üzenetek miatt. A cég most erre lépésként úgy döntött, hogy eltünteti a normális szót a különböző termékeikről, hogy ezzel is inkluzívabbak legyenek. 200 termék címkéjéről fog lekerülni a szó.
Az Unilever szépségápolási részlegének az elnöke, Sunny Jain elmondta, hogy ha a problémát ez ugyan nem is fogja megoldani, de egy fontos első lépés számukra. A jövőben azt ígérte, hogy komolyabban felveszik a harcot a káros sztereotípiákkal a szépségiparban. Első lépésként elkezdtek a saját portájukon sepregetni.
Emellett egy másik fontos változást is bejelentettek, ami kapcsolódik ehhez. Amikor a modellek reklámokban, plakátokon szerepelnek, a cégek általában durván szerkeszteni szokták a fotókat róla. Ilyenkor gyakran a bőrszínének a tónusát is megváltoztatják, átformálják picit az alakját. Szóval még a tökéletesnek mondott modellek se elég tökéletesek a Photoshop ördögének. Arra is ígéretet tett az Unilever, hogy a jövőben felhagy ezzel a gyakorlattal és csak szükséges mennyiségűt szerkeszt az ilyen képeken.
(Forrás: Dazed)