uránusz

A NASA tudósai az Uránuszra indítanának expedíciót

Egy nemrég publikált tanulmányban a NASA egyik tudósa arra szólította fel az űrügynökséget, hogy építsen és indítson el egy új kutatószondát, amelyet kifejezetten Uránusz-rendszer rejtélyeinek felderítésére terveztek.

A tervezett szonda azt vizsgálná, hogy miképp alakult ki az Uránusz, mennyit vándorolt a kialakulása után, a bolygó belső szerkezetét, légkörét, magnetoszféráját és gyűrűrendszerét, valamint azt, hogy vannak-e vagy voltak-e valaha óceánjai.

Valóban, az Uránusz felderítése az egyik legfontosabb dolog a tudósok kívánságlistáján, hiszen senki sem járt még ott, kivéve 1986-ban, amikor NASA Voyager 2 űrszondája mintegy 80 ezer kilométeres távolságban elhaladt az óriásbolygó mellett.

Ez is érdekelhet:Ezért tér el egymástól a Uránusz és a Neptunusz színe

Ez a küldetés több generációt fog inspirálni és tanítani a Naprendszer történetéről és a legtávolabbi rejtélyekről

– nyilatkozta Kathleen E. Mandt, a NASA asztrofizikusa.

Így az Uránuszt felfedező küldetés tudományos szempontból igen izgalmas lenne.

Az Uránusz egy különösen bizarr bolygó. Alkalmanként kissé szivárog, és az egyéb furcsaságok mellett 27 holdja van. Naprendszerünk hatalmas, fagyott, félrecsúszott bolygójának lenyűgöző különcségei ellenére a NASA mégsem küldött oda űrhajót, mióta a Voyager 2 1986-ban elrepült mellette.

A tudósok pedig már régóta hangsúlyozzák a körülöttünk lévő bolygók megértésének fontosságát, hogy miből állnak, hogyan jöttek létre, és hogy képesek-e az élet fenntartására, hogy végre kiderüljön, hogyan jött létre a saját világunk és a rajta létező élet.

Az Uránusz felfedezése kétségtelenül hozzá fog járulni naprendszerünk és ezáltal önmagunk mélyebb megértéséhez. Mandt szerint ezért itt az ideje, hogy a NASA utazásra adja a fejét, na meg persze a pénzét.

(Futurism)