Újabb szuperföldet fedeztek fel csillagászok, ami akár lakható is lehet

Csillagászok egy új szuperföldet találtak, amely egy M-törpe (vörös törpe) csillag körül kering, mintegy 137 fényévnyire tőlünk. A TOI-715 b névre keresztelt bolygó a csillag lakhatósági zónáján belül van.

Azonban a rendszerben van egy másik bolygójelölt is, ami körülbelül akkora, mint a Föld, és ha beigazolódik, ez lesz a legkisebb lakhatósági zónás bolygó, amelyet a TESS, a NASA egyik űrteleszkóp eddig felfedezett – írja a Science Alert.

Ez is érdekelhet:Több milliárd szuperföld van körülöttünk − a legtöbb még élhető is lehet

A TOI-715 b viszonylag rövid, 19 napos keringési ideje növeli az észlelések gyakoriságát a tranzitok esetén, amit a TESS folytat. A NASA további vizsgálatokat tervez a James Webb teleszkóppal, amely bemutathatja a TOI-715 b vízkövet tartalmazó bolygó lehetőségét, tovább segítve a Föld-szerű környezetek keresését a Naprendszeren kívül.

Az új felfedezés pedig több okból vált izgalmassá a kutatók a számára. A „konzervatív” lakható zónán belül kering, így ez a szűkebb és potenciálisan pontosabb tartomány növeli annak a valószínűségét, hogy a bolygó olyan körülményeket tartalmaz, amelyek kedveznek a víz folyékony állapotának, feltéve, hogy rendelkezik megfelelő légkörrel.

Olvasd el ezt is! A Jupiterhez hasonló bolygót találtak, ami a Nap ikertestvére körül kering

A NASA törekvése az ismeretek megszerzése érdekében a TESS-szel és más jövőbeli vállalkozásokkal, például a James Webb teleszkóppal, ígéretet tesz arra, hogy közelebbről megvizsgálja a TOI-715 b tömegét és légköri összetételét. Ezek a jellemzők kulcsfontosságúak a bolygó osztályozásában, annak képességének megértésében, hogy képes legyen-e megőrizni az atmoszféráját és általában az élet támogatásának lehetőségének értékelésében.