Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2025-re eláraszthatják az eget a repülő taxik Kínában – a Robb Report szerint 2030-ra pedig akár a 100 ezret is elérheti a sci-fibe illő járművek száma a távol-keleti országban.
Vajon Kína uralni fogja az elektromos repülő autók piacát, ahogyan azt a hagyományos villanyautók esetében is teszi? Ez a cél egy kínai kereskedelmi csoport szerint, amely azt jósolja, hogy
2030-ra több mint 100 ezer drón, repülő autó és elektromos taxi fog lebegni az ország városai felett.
Ez is érdekelhet! Szakértők szerint a légi taxik olcsóbbak lehetnek, mint a földön közlekedő társaik
Illusztráció
Fotó: SkyDrive
Saját határait túllépve Kína az elektromos légi járművek legmeghatározóbb szolgáltatójává akar válni Ázsia fejlődő országaiban, sőt, olyan fejlett államokban is, mint Japán. Az iparág előtt persze hosszú út áll ahhoz, hogy elérje a bűvös 100 ezres számot, a fejlődés viszont egyértelmű.
A légi járműveket gyártó kínai AutoFlight november végén repült először Japánban az egyik prototípusával az MASC repülésügyi nonprofit szervezettel együttműködve. Az ötüléses Prosperity eVTOL első tesztrepülése része annak a hosszabb távú tervnek, amely az elektromos repülőgépek bevezetésére irányul az elöregedett infrastruktúrával és gyenge közlekedési csomópontokkal rendelkező, távoli tengerparti területeken.
Ha tovább olvasnál! A Suzuki ígéri: 2025-re piacra dobják a repülő taxikat
Márciusban egyébként az AutoFlight lett a második kínai elektromos légijármű-gyártó, amely megkapta az alkalmassági bizonyítványt a Kínai Polgári Légügyi Hatóságtól (CAAC) – egyben az övék az első, egy tonnánál nagyobb tömegű repülő taxi, amely a kínai légtérben repülésre jogosult.