Egy repülő autó

10 éven belül az elektromos légi taxik száma drasztikusan nőni fog.



A Deloitte kedden kiadott jelentése érdekes képet fest az elektromos függőleges fel- és leszálló (eVTOL) repülőgépek jövőjéről a városi és regionális közlekedési hálózatok vagy a fejlett légi mobilitás (AAM) részeként az Egyesült Államokban.

Tanulmányunk kimutatta, hogy ezeknek a légi taxiknak a sebességnövekedése háromszor-ötször gyorsabb lehet, mint a mai eszközöké. Úgy véljük, hogy az AAM integrálódni fog a ma létező közlekedési módokba

– mondta a Robb Reportnak John Coykendall, a Deloitte globális és amerikai légi- és űrhajózási és védelmi vezető részlegének igazgatója.

A tanulmány öt-tíz évre előre tekintett, amikor az eVTOL-ok és a légi taxik más formái hivatalos tanúsítvánnyal rendelkeznek majd, és a hálózatok világszerte kiépülnek. A Deloitte várakozásai szerint az AAM ekkor már rendkívül versenyképes lesz a hagyományos taxikkal és a földi közlekedés klasszikusabb formáival szemben, sőt az is elképzelhető, hogy konkrétan jobb ár-érték aránnyal fognak bírni.

Az AAM közlekedési mód egyes utazások esetében alternatívát jelenthet a prémium taxipiaccal szemben, mivel az utasok hajlandóak fizetni az időmegtakarításért. Az AAM-fuvarmegosztás képes felvenni a versenyt a normál és a prémium taxikkal, mivel a várható ár közel azonos lesz

– áll a tanulmányban.

Coykendall szerint az ingázóknak ugyanazok a prioritásaik lesznek, mint ma – egyesek az ár, mások pedig az időmegtakarítás alapján döntenek majd az utazásról.

Persze még hosszú út áll előttünk, mire az égbolt megtelik légi taxikkal. Az iparág azonban az elmúlt 18 hónapban drámai növekedésen ment keresztül: a különböző befektetők közel 5,8 milliárd dollárt invesztáltak a meglehetősen új iparágba. A legjobb légi taxikért és üzleti modellért folyó verseny már most valóságosnak tűnik, bár még nem világos, hogy a városokban és azok környékén milyen lesz az esetleges infrastruktúra.

Az USA-ban meglévő 4000-5000 kis helyi és regionális repülőtér szolgálhatna az eVTOL-ok indítási és leszállási pontjaként anélkül, hogy a meglévő infrastruktúrát módosítani kellene. Coykendall hozzáteszi, hogy a városok és az államok most próbálják kitalálni, hogyan használhatnák a meglévő helikopter-leszállópályákat vagy más infrastruktúrát az új légi taxik vertiportjaként.

Forrás: Robb Report

A figyelmetekbe ajánljuk