Vezető autógyártók önvezető rendszereit tesztelte az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS). Meglepő módon igen lesújtó értékelések születtek a legtöbb nagy gyártó megoldásaival kapcsolatban, írja a Haszon: csupán egyetlen kapott elfogadható minősítést közülük.
A balesetekkel kapcsolatos adatok alapján vizsgálta az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet a Tesla Autopilotjának és más vezetéstámogató rendszereknek biztonsági előnyeit.
Ez is érdekelhet! Durván bezuhant itthon az egykor díjnyertes elektromos autó ára
Megvizsgáltuk a biztosítási káresemények adatait. Vizsgáltuk a vezetéstámogató rendszerekkel rendelkező és az ilyen rendszerek nélküli járműveket is. Megállapítottuk, hogy nem csökkent a kárigények száma a fejlettebb rendszerek bevezetésének következtében
– nyilatkozta David Harkey, az IIHS elnöke.
A IIHS kilenc autógyártó tizennégy vezetéstámogató rendszerét értékelte a saját szabványai alapján. Csak egyetlen egy kapott közülük elfogadható minősítést, mégpedig a Lexus LS hibrid szedánokhoz kínált Lexus Teammate with Advanced Drive. A Tesla, a Mercedes-Benz, a BMW, a Nissan, a Ford, a GM, a Hyundai, a Genesis és a Volvo különböző rendszerei is mind-mind „rossz" értékelést kaptak.
Az eredményekben szereplő egyetlen pozitívum, hogy az automatikus vészfékező rendszerek 50 százalékkal csökkentik a hátulról történő ütközések számát, valamint 30 százalékkal az olyan esetek esélyét, amikor gyalogosoknak ütköznek a járművek.
Ajánljuk figyelmedbe! Úgy tűnik, mégsem lesz semmi az Apple elektromos autójából
Egyébként Kína vezető elektromos autógyártójának, a Szegeden gyárat építő BYD-nek az egyik szóvivője, Li Yunfei arról beszélt a 2023-as Sanghaji Autószalonon, hogy az önvezetés egy eleve hibás koncepció.
Úgy gondoljuk, az önvezető technológia, amely teljesen független az emberektől, nagyon-nagyon távoli jövő, és teljességgel lehetetlen megvalósítani. Sok év és hatalmas belefektetett összeg után láthatjuk, hogy nem vezettek sehova ezek az erőfeszítések.