A kutatás szerint a félelem kiváló motivációként hathat a testmozgásnál. Amikor az emberek elképzelik, hogy elhízottak és „csúnyák" lesznek, jobban motiválódnak az edzésre.
Az eredmények egy olyan vizsgálatból származnak, amelyben 281 edzőterembe járó ember felét arra kérték, hogy képzelje el önmagának egy olyan csúnya változatát, amelytől fél, hogy azzá válik. A félelem 85 százalékukat arra motiválta, hogy folytassa az edzőtermi programját, amikor kudarcot vallott – írja a PsyBlog.
Nyilvánvaló, hogy a siker az egyik legjobb ösztönzés a folytatásra, de kudarc esetén a félelem is hasznos lehet, ha vissza akarunk térni a „helyes" útra.
Brett Martin professzor, a tanulmány társszerzője elmondta:
Az, hogy a fogyasztók hogyan látják magukat a jövőben, nagy hatással van arra, hogy mennyire motiváltak egy termék vagy szolgáltatás további használatára. Amikor az emberek egy negatív jövőn rágódnak, a félelem motiválja őket, ugyanakkor ahogy távolodnak a félelmetes állapottól –egy petyhüdt testtől vagy egy ráncos bőrtől –, csökken az indittatás. Ezen a ponton a marketingeseknek ki kellene használniuk a tanulmányunk egy másik felismerését, azt, hogy az embereket pozitívabb kilátásokkal kell motiválniuk.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a pozitív gondolkodás akkor működött a legjobban, amikor az emberek már sikeresek voltak. Amikor azonban az emberek az edzőteremben elmaradtak a céljaiktól, a pozitív gondolkodás kevésbé volt hatásos, kevésbé volt elég.