Így kezeld a hátfájásod! – módszerek, amik segíthetnek

Amikor feszültséggel vagy fájdalommal szembesülsz, hajlamos vagy mindent megtenni, hogy enyhülést találj. A rengeteg ülőmunka, a rossz testtartás, a mozgáshiány mint hozzá tesznek az elviselhetetlen hát és derékfájdalomhoz, de pár praktikát betartva javíthatsz az állapotodon. Íme, néhény módszer, amik segíthetnek!


Állíts be időzítőt mozgásszünetekhez!

Túl sokáig görnyedsz a géped előt? A szakértők szerint a 20 perces intervallumokra érdemes beállítani az időzítőt. Persze lehet olyan, hogy nem tudsz elszakadni az asztaltól, hiszen sürgős intézni valód van, vagy plusz munkát bíztak rád. Ekkor is próbálj meg a legjobbra törekedni és legalább óránként felállni egy-két perce.

Igyál több vizet!

Ez nem csak abban segít, hogy hidratált maradj és a szervezeted optimálisabban működjön, de ha többet iszol, az azt jelenti, hogy végül fel kell állnod, hogy használd a mosdót. Ez egy alattomos módja annak, hogy több mozgást iktass a napodba, de mindneképpen szükséges és fontos. Két elengedhetetlen dolgot üthetsz le egy csapásra!

Egy különlegesebb vizes palack vagy egy menő kulacs jól mutat majd az asztalodon, és talán arra ösztönöz, hogy többet kortyolj belőle a nap folyamán.

Csinálj néhány jógagyakorlatot/ nyújtást!

Home office-ban dolgozóknak tökéletes. Ha úgy érzed, hogy hátfájás eluralkodik rajtad, tekerj ki egy jógamatracot, és végezz el néhány nyújtást. Például remek lehet a macska-tehén póz, a balasana (gyermekpóz) és a féltérdelő csípőhajlító nyújtás. Ezek mind segítenek finoman átmozgatni a gerincet, és biztonságérzetet keltenek az agyban, amikor pedig az agy biztonságban érzi magát, csökken a fájdalom.

Használj deréktámasz párnát!

A derékfájás másik gyakori oka a rossz testtartás. Idővel a hátizmaink egyszerűen képtelenek egyedül folytatni a teljes törzs megtámasztását, és ennek következtében megfeszülnek és fájdalmassá válnak.

A probléma megoldásának egyik legegyszerűbb módja, ha egyenes, semleges testtartásban ülünk, egy deréktámasztó tekercset vagy párnát pedig a hátunk mögé ékelünk. Ha ezt a székedbe vagy az autósülésedbe helyezed, az segít visszajelzést adni a gerinc normál görbületének fenntartásához, amikor több percig vagy órán át üldögélsz.

A figyelmetekbe ajánljuk