fogyás
A kutatás szerint 15-30 g kókuszolaj fogyasztása a napi étrendben csökkentheti a hasi zsírt. Ugyanis csökkentheti az éhségérzetet és az étvágyat.

Különböző tanulmányok metaanalízise szerint a hosszú láncú trigliceridek (LCT-k) közepes láncú trigliceridekkel (MCT-k) való helyettesítése hosszú távon fogyáshoz és a hasi zsír csökkentéséhez vezethet. A kókuszolaj, a pálmamagolaj, a deszikkált kókuszdió és a nyers kókuszhús megfelelő mennyiségű MCT-t tartalmaz – írja a Psyblog.

Az étrendünkben található legtöbb zsír és olaj, például a szójabab, a napraforgóolaj és az olívaolaj LCT-ket tartalmaz. Az MCT-k azonban növelhetik a szervezet kalóriaégető képességét, mivel könnyen lebomlanak és gyorsan felszívódnak a sejtekbe.

Ennek eredményeként az MCT-k nem tárolódnak zsírként a szervezetben, és gyorsan eljutnak az emésztőrendszerből a májba, ahol energiává alakulnak.

A zsigeri zsír mélyen a hasban található, és a szervek, köztük a gyomor, a máj, a hasnyálmirigy és a belek körül helyezkedik el. A zsigeri hasi zsírt aktív zsírnak is nevezik, mivel ez a fajta zsír felhalmozódhat az artériákban, és olyan veszélyes egészségügyi állapotokhoz is vezethet, mint a szív- és érrendszeri betegségek, a 2-es típusú cukorbetegség és a rák.

Ez a zsír különbözik a bőr alatti zsírtól, amely a bőr alatt tárolódik, és a test különböző részein, például a karokon és a lábakon érezhető. Ha valakinek a hasa lóg, akkor valószínűleg zsigeri zsírról beszélünk.

Ha egy férfi dereka 100 centiméter vagy annál nagyobb, illetve ha egy nő dereka 88-89 centiméter vagy annál nagyobb, az zsigeri zsírfeleslegre és egészségügyi problémákra utal.

A figyelmetekbe ajánljuk