zöldségek és gyümölcsök

A teaivás és az almafogyasztás, illetve bármely flavonoidokban gazdag élelmiszer megvédheti az embereket a rák és a szívbetegségek kialakulásától. Azok az emberek, akik naponta 500 mg flavonoidot fogyasztanak, nagyobb valószínűséggel élnek tovább és egészségesebben.


Ha naponta egy narancsot, egy almát, 100 g brokkolit és 100 g áfonyát eszel, illetve megiszol egy csésze teát, akkor garantáltan beviszed a napi 500 mg flavonoidot – kezdi a PsyBlog.

A flavonoidok antioxidánsok és a növényekben található polifenolok osztályának részei, amelyekről ismert, hogy számos egészségügyi előnnyel rendelkeznek, és segítenek megelőzni különféle betegségeket. Az alma, a cseresznye, az étcsokoládé, a körte, a tea, a vörösbor (a szőlő miatt), a káposzta és a bogyós gyümölcsök, beleértve az áfonyát és az epret, remek flavonoidforrások.

A flavonoidok egyes betegségek kockázatát csökkentő védőhatásának felfedezése egy olyan tanulmányból származik, amely 53 048 dán állampolgár étrendjét vizsgálta 23 éven át.

Dr. Nicola Bondonno, a tanulmány vezető szerzője elmondta:

Fontos, hogy a különböző növényi eredetű élelmiszerekben és italokban található különböző flavonoidvegyületek sokaságát fogyasszuk. Ez könnyen elérhető az étrenddel: egy csésze tea, egy alma, egy narancs, 100 g áfonya és 100 g brokkoli a flavonoid vegyületek széles skáláját és több mint 500 mg flavonoidot biztosítana.

Megállapították, hogy azok, akik flavonoidokban gazdag ételeket fogyasztottak, nagyobb arányban voltak védettek a szív- és érrendszeri, valamint a rákos megbetegedésekkel szemben. De azt is hozzátették, hogy a flavonoidokban gazdag élelmiszerek napi bevitele az erős ivók és a dohányosok esetében fejtette ki a legnagyobb védőhatást.

Ezek a dohányosok vagy azok, akik napi két normál alkoholtartalmú italt fogyasztottak, magasabb krónikus betegségek kockázatának voltak kitéve. Ennek oka, hogy a dohányzás és az alkoholfogyasztás károsíthatja az ereket és gyulladást okozhat a sejtekben, ami a súlyos betegségek kockázatához vezet.

A figyelmetekbe ajánljuk