Százmillió forintos mézet készít a Rolls-Royce
Fotó: Rolls-Royce

Százmillió forintos mézet készít a Rolls-Royce

Különös tevékenységbe kezdett az egyik leghíresebb luxusautó-márka: a Rolls-Royce 250 ezer új munkaerőt alkalmazva méhészetet nyitott. A munkaerő alatt pedig természetesen a méheket értjük.


A karantén idején számos cég kényszerült újradefiniálni magát (üzleti vagy épp altruista okból), és ez alól a luxusmárkák sem kivételek. Hallhattunk már kézfertőtlenítőt gyártó parfümériáról, maszkot varró divatházról, a Tesla pedig egyenesen lélegeztetőgépeket állított elő.

Nyilvánosságra kerültek a Rolls Royce méhek

Fotó: Rolls-Royce

A Rolls-Royce-nál azonban valami, a tevékenységüktől homlokegyenest különbözőbe fogtak: mézet állítanak elő. A Rolls-méhek ugyan most kaptak csak sajtónyilvánosságot, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a vállalat már 2017-óta kacérkodik a méhészkedéssel.

Nem juthat akárki a luxusmézhez

Fotó: Rolls-Royce

A központjukról elnevezett Goodwood Apiary-ben hat kaptárban összesen 250 ezer méh szorgoskodik, akik a Rolls-Royce 170 ezer négyzetméteres telkén gyűjtögethetik a virágport Sussex nyugati részén.

A végeredményt persze nem kóstolhatja meg akárki: különleges ügyfeleknek tartogatják. Például olyanoknak, akik egyedi rendelés alapján terveztetnek autót a cég Atelier részlegénél – tehát minimum százmillió forintot kell elköltenünk náluk egy csepp mézért.

Bár a termelés évről évre jobban megy, a céljuk mégsem a profitnövelés, hanem egy országos kampányhoz csatlakozva a brit méhek számának drasztikus csökkenése ellen harcolnak.

Forrás: Food&Wine

A figyelmetekbe ajánljuk