Különös tevékenységbe kezdett az egyik leghíresebb luxusautó-márka: a Rolls-Royce 250 ezer új munkaerőt alkalmazva méhészetet nyitott. A munkaerő alatt pedig természetesen a méheket értjük.
A karantén idején számos cég kényszerült újradefiniálni magát (üzleti vagy épp altruista okból), és ez alól a luxusmárkák sem kivételek. Hallhattunk már kézfertőtlenítőt gyártó parfümériáról, maszkot varró divatházról, a Tesla pedig egyenesen lélegeztetőgépeket állított elő.
Nyilvánosságra kerültek a Rolls Royce méhek
Fotó: Rolls-Royce
A Rolls-Royce-nál azonban valami, a tevékenységüktől homlokegyenest különbözőbe fogtak: mézet állítanak elő. A Rolls-méhek ugyan most kaptak csak sajtónyilvánosságot, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a vállalat már 2017-óta kacérkodik a méhészkedéssel.
Nem juthat akárki a luxusmézhez
Fotó: Rolls-Royce
A központjukról elnevezett Goodwood Apiary-ben hat kaptárban összesen 250 ezer méh szorgoskodik, akik a Rolls-Royce 170 ezer négyzetméteres telkén gyűjtögethetik a virágport Sussex nyugati részén.
A végeredményt persze nem kóstolhatja meg akárki: különleges ügyfeleknek tartogatják. Például olyanoknak, akik egyedi rendelés alapján terveztetnek autót a cég Atelier részlegénél – tehát minimum százmillió forintot kell elköltenünk náluk egy csepp mézért.
Bár a termelés évről évre jobban megy, a céljuk mégsem a profitnövelés, hanem egy országos kampányhoz csatlakozva a brit méhek számának drasztikus csökkenése ellen harcolnak.
Forrás: Food&Wine