súlyemelés, súlyemelő férfi nike cipőben

Ha a haverjaid szivatnak, hogy nem tudsz sokáig emelgetni, akkor mutasd meg nekik a múlt héten a Scandanavian Journal of Medicine & Science In Sports című folyóiratban publikált tanulmányt, amely bizonyítja, hogy napi három másodpercnyi (!) emelés is elég az izomerő és -vastagság növeléséhez.


A kutatók, akik a japán Niigata Egészségügyi és Jóléti Egyetemről és az ausztráliai Edith Cowan Egyetemről érkeztek, arra kértek olyan egyetemistákat, akik általában nem mozognak, nem túl sportosok, hogy négy héten keresztül, heti öt napon át, napi három másodpercig maximális erőbedobással emeljenek meg valamit, tehát jöjjön létre egy izom-összehúzódást.

A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy nagyon kis mennyiségű edzésinger – akár 60 másodperc négy hét alatt – növelheti az izomerősséget. Sokan azt gondolják, hogy sok időt kell edzéssel tölteni, de ez nem így van. A rövid, jó minőségű edzés is jót tehet a szervezetnek, és minden egyes izomösszehúzódás számít

– mondta a kutatás vezetője, Ken Nosaka professzor.

A kutatók által kipróbált három súlyemelési technika közül az ECU jelentése szerint a súly leengedése excentrikus összehúzódást eredményez, és ez volt a leghatékonyabb. A kizárólag excentrikus összehúzódásokat alkalmazó csoportban az általános izomerő csaknem 12 százalékkal javult. Ami elég jó eredmény egy perc töredéknyi erőfeszítésért!

(Futursim)

A figyelmetekbe ajánljuk