Sportos SUV vagy inkább 300 lóerővel döngető négyajtós? Ránk törik az ajtót az új Bronco modellek.


Ha emblematikus amerikai terepjáróra gondolunk, akkor mindenkinek a Jeep Wrangler, az egykori katonai járművek szellemi örököse ugrik be. Pedig több évtizeden át mindez nem volt ennyire egyértelmű: az 1966 és 1996 között gyártott Ford Bronco szintén kultikus státuszra tett szert észak-amerikai rajongói körében. A detroiti konszern évek óta lebegteti az öt generációt megért off-road modell visszatérését, és végre lehullt a lepel az immár külön almárkaként működő modellcsalád első tagjairól. Az érdeklődés pedig akkora, hogy hosszú időre lefagyott az előjegyzéseket kezelő webfelület.A Bronco család első három tagjának kiszállításai jövő tavasszal indulnak: a terepjáró változat két és négyajtós kivitelben érhető el, emellett pedig piacra dobják a kevésbé nyers, inkább a SUV-okkal rokonságban lévő Bronco Sport verziót is.

A két ajtós

A retróhullámot meglovagolva a dizájn kívül-belül egyértelműen az 1966-os, első Bronco szériát idézi, a robusztus off-road megjelenést a kerek lámpák, a levehető tetőlapok és ajtók, a masszív lökhárítók és alvázvédő lemezek, valamint a gyárilag rendelhető, 35 colos terepgumik biztosítják. A puritán belső tér teljesen vízálló, így a 8 vagy 12 colos érintőképernyő is. Közel 30 cm-es hasmagasság és 85 cm-es gázlómélység gondoskodik arról, hogy valóban árkon-bokron hajtsunk át vele.

A négy ajtós

A 2 ajtós változathoz hasonlóan a meghajtásról 270, vagy 310 LE teljesítményű benzines erőforrás gondoskodik, az asszisztensrendszerek között 360 fokos kamerát, adaptív tempomatot és 7 különböző, előre beállított menetprofilt találunk. Aki még jobb terepképességekre vágyik, az felsőbb szintű összkerékhajtás-rendszert választhat – valamint elképesztő mennyiségű kiegészítőt és tartozék közül válogathat.

A sportos

Ford Bronco

Kitűnő terepező-képességekkel rendelkező SUV? Vagy inkább SUV-os terepjáró? Az biztos, hogy a 4387 mm hosszú Bronco Sport jobb hétköznapi használhatóságot ígér kőkemény testvéreihez képest. A különbségek a formaterven is tetten érhetők, a kínálatban pedig 181 és 245 lóerős motorokat találunk.

Friss

Ezek voltak a legröhejesebb kísérletek az elmúlt évben

Idén is átadták az Ignobel-díjat, a Nobel-díj inverzét, a tudományos világ legnevetségesebb kísérleteiért. Behéliumozott aligátorét is nyertek egyet.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A figyelmetekbe ajánljuk