Június 11-én tartotta a Sony a „Future of Gaming" névre keresztelt konferenciáját, amelyen bemutatták a játékosok által várva várt új generációs konzolukat, a PS5-t. Az új gép messze felülmúlja a korábbi generációt minden tekintetben: ötszöröződött a grafikai hardver számítási kapacitása,duplázódott a processzor órajele, illetve a memória mennyisége, valamint végre itt is SSD tároló váltja fel a korábbi HDD merevlemezt. Az eseményen bemutattak 25 (!) új játékot is, amely már elérhető lesz az új konzolra a bemutatást követő évben. De ha ez nem elég, akkor sem kell aggódnia a játékosoknak, mert a korábban vásárolt PS 4-es játékok is kompatibilisek lesznek az új konzollal - még ha nem fogják tudni kihasználni az új gép képességeit.
Miért az utolsó?
Sok elemző gondolja úgy, hogy ez a konzolgeneráció lehet az utolsó olyan klasszikus hardver,amely még ott lesz a játékosok nappalijában - írja a Total Return blog Szigetvári Dániel befektetési guruval készült interjújában. Hiszen rohamosan fejlődik a "cloud gaming" infrastruktúra,amely lehetővé teszi, hogy a játékosok távoli eléréssel kapcsolódhassanak a „felhőhöz", ahonnan elérik azt a számítási kapacitást, ami lehetővé teszi azt, hogy otthon tudjanak játszani (ilyen a Google Stadia). Ezáltal feleslegessé válik a saját hardver megvásárlása. Azonban amíg nincsen megfelelően felkészítve az felhőt kiszolgáló infrastruktúra ahhoz, hogy akadás mentesen és stabilan fussanak ezek a játékok, addig a „gamerek" többsége továbbra is arra fog esküdni, hogy saját játék PC-t építsen,vagy éppen beruházzon egy saját konzolba.
A videojáték-készítő cégek részvényei mindenesetre erőteljesen felülteljesítették a tőzsdei átlagot: az év eleje óta kétszámjegyű árfolyamnyereség kimagasló a jelenlegi bizonytalan időkben - hívja fel a figyelmet. Ráadásul ez most nem "lufi", az áremelkedést ugyanis valódi, fundamentális bevétel- és nyereségnövekedés is alátámasztja.