Hogy eldöntsék ezt a kérdést, megvizsgáltak agyscannerrel programozókat, hogy megtudjuk, az agyunk hogyan kezeli. Ez fontos lehet ugyanis oktatásnál.
Fontos kérdés az agyunkkal kapcsolatban, hogy hogyan értelmezi a számítógépes kódnyelvet, ugyani az oktatásához hasznos lehet az információ, egyúttal az agyunk működéséről is többet megtudunk. A kérdés leginkább az, hogy megoldandó matekproblémákként fogjuk fel, vagy esetleg mint egy idegen nyelvet. Vannak, ahol szimpla matekként tanítják, valahol pedig úgy, mint mondjuk a franciát.
Ahhoz, hogy megtudják, melyik módszer a legjobb számunkra, elvégeztek egy kísérletet programozókkal, akiknek scannerrel vizsgálták az agyi tevékenységeiket programozás közben. A két tucat vállalkozónak programkódot, angol nyelvű szöveget kellett olvasnia, továbbá logikai játékokat megoldani. Mindeközben figyelték, hogy melyik része aktív az agyuknak, amikor a különböző tevékenységeket végezték.
A Python programnyelvet használták a kísérlethez, mivel az közismertnek számít. Amikor egy megoldandó problémát kaptak kódnyelven, akkor kevés tevékenységek észleltek a nyelvért felelős részről, viszont kifejezetten aktív volt a matekért és logikáért felelős rész. Ugyanakkor ez még nem dönti el a dolgot. A baloldala kezeli a bonyolultabb problémákat, mint a matek mondjuk, míg a jobboldala felel az absztraktabb gondolkodásért. Amikor matekpéldát oldunk meg, csak a baloldal aktív.
Viszont a vizsgálatok során azt vették észre, hogy mindkét oldal aktív időnként. Vagyis a válasz arra, hogy szimpla matek vagy nyelv, az, hogy egyik sem. Pontosabban egyik sem csak és kizárólag. A tanulság ugyanis, hogy a programnyelvet az agyunk egy komplexebb dologként kezeli, ami agyunk különböző részeit egyaránt igénybe veszi, amikor megoldást keres rá. Ergo oktatásnál érdemes egyaránt nyelvként és matekként is kezelni.
(Forrás: Big Think)