2016-ban egy ideig mindenki Pokémon Go-n játszott, aztán annyira eltűnt a mobilos játék a köztudatból, mintha sose létezett volna. Meglepő, de a koronavírus-járvány miatti karantén alatt olyan népszerűségre tett szert, amire indulása óta nem volt példa.
Amerikában még mindig tartanak a lezárások, és mivel mindenkinek otthon kell ülnie, sejthető módon a legnépszerűbb játék a Fortnite, az Animal Crossing és a Minecraft, melyek otthon játszhatók, de megadják a szocializáció élményét valamilyen módon. Viszont ami sosem látott népszerűségre tett szert a karantén során, az meglepő módon a Pokémon Go, amiről legkevésbé gondolnánk – írja az A.V. Club.
Majdnem 20 milliót költöttek a játékban csak az előző hétvégén
Persze ez köszönhető annak is, hogy az alapvetően sétálásra és kimozdulásra kitalált játéknak májusban kijött egy olyan verziója, ami otthon is játszható. Most egy online összejövetel, a kétnapos Pokémon Go Fest révén olyan népszerűségre tett szert, amire indulása óta nem volt példa.
Két nap alatt ugyanis 17,5 millió dollárt költöttek el a felhasználók a játékban, ebből a virtuális fesztivál első napján 8,9 milliót, ilyen bevételre ilyen rövid idő alatt nem igazán volt még példa a játék történetében. Persze ehhez hozzájárult az a tény is, hogy 15 dollár volt a belépő a Pokémon Go Festre, ami közös vadászatokat kínált és olyan ritka szörnyeket, amiket a sima játékban nem találnánk meg.
Ugyanakkor ha az egész évet nézünk, a játék csak idén már 540 millió dollár bevételre tett szert, szóval ezt leszámítva is újra sikerének csúcsán van, négy év után a semmiből feltámadva.