twitter adatlopás
Az adatok valahogy pont a célzott hirdetésekhez kerültek.

A Twitter 150 millió dollárt, nagyjából 55 milliárd forintot fizet az amerikai Igazságügyi Minisztériummal (DOJ) és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal (FTC) folytatott adatvédelmi per rendezése érdekében – írja a The Verge.

A ma bejelentett egyezség arra a vádra vonatkozik, amely szerint a Twitter megtévesztő módon használta fel a tagok e-mail címeit és telefonszámait célzott reklámokra. A bírságon felül a Twitternek egyéb korlátozások mellett el kell fogadnia az adatvédelmi programjának ellenőrzését is.

A jogi beadvány azt állítja, hogy a Twitter 2013 és 2019 között félrevezető módon tájékoztatta a felhasználókat az irányelveiről, és ezzel megsértette mind az FTC törvényét, mind egy korábbi, 2011-es egyezségből származó végzést.

A vállalat arra ösztönözte a felhasználókat, hogy adjanak meg egy telefonszámot vagy e-mail címet, hogy elvégezzék a kétfaktoros biztonsági hitelesítést.

A valóságban azonban a Twitter az információkat is beépítette a célzott hirdetéseibe.

A vállalat 2019-ben bocsánatot kért a gyakorlatért, mondván, hogy „véletlenül" a címeket és számokat a hirdetési rendszerébe csatornázta. A panasz azt is állítja, hogy ebben az időszakban a Twitter hamisan állította, hogy megfelel az EU-USA és a Svájc-USA adatvédelmi szabályainak, amely korlátozta, hogy a vállalatok hogyan hasznosíthatják újra a felhasználói adatokat.

A 150 millió dolláros büntetés tükrözi a Twitter ellen felhozott vádak súlyosságát, és a javasolt egyezség eredményeként bevezetendő jelentős új megfelelési intézkedések segítenek megakadályozni a felhasználók magánéletét fenyegető további félrevezető taktikákat

– mondta Vanita Gupta főügyészhelyettes. Egyébként az FTC 2019-ben hasonló gyakorlat miatt vette célba a Facebookot: ott 5 milliárd dolláros bírságot szabott ki a vállalatra hasonló adatvédelmi jogsértések miatt.


A figyelmetekbe ajánljuk