Tom Ford tényleg eladhatja a céget
Az amerikai tervező a Goldman Sachs befektetési bankkal dolgozik névadó cégének értékelésén – jelentette a héten Robb Report a Bloomberg alapján.
Az esetleges eladás több milliárdos üzlet is lehet, de a márka pénzügyi adatainak részletei nem nyilvánosak, így a számot nehéz megbecsülni. Tekintettel azonban arra, hogy a márka a ruházati, szemüveg-, illatszer-, kiegészítő- és szépségápolási jogdíjakat gyűjti, a több milliárdos árcédula szinte biztos.
Az sem világos, hogy a márka független maradna-e, vagy az üzlet után Ford továbbra is részt vesz-e a munkában.
A texasi születésű Ford 2005-ben alapította meg saját márkáját, egy évvel azután, hogy otthagyta a Gucci kreatív igazgatói posztját. Domenico De Sole, aki a Ford-évek alatt a Gucci elnök-vezérigazgatója volt, ugyanekkor távozott. Ketten indították el a Tom Ford márkát – először a szemüvegekre, majd végül a férfi ruhákra koncentrálva.
2022 májusában Ford bejelentette, hogy hároméves mandátum után lemond az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA) elnöki tisztségéről. Bár egyeseket meglepett a hír, de a tisztséget általában csak két és négy év között szokták betölteni.
A CDFA által megosztott nyilatkozatban Ford így fogalmazott:
Megtiszteltetés számomra, hogy az elmúlt három évben támogathattam az amerikai divatipar igazán hihetetlen tehetségeit, és örömmel várom, hogy folytathassam a CFDA igazgatótanácsában betöltött szerepemet.
De mit tervezhet?
A válasz könnyen lehet, hogy a filmkészítés lesz – egy olyan terület, ahol már sikereket is elért.
A tervező a 2009-es Egy egyedülálló férfi (A Single Man) című filmmel debütált rendezőként Colin Firth főszereplésével.
Második, ambiciózusabb munkája, a Éjszakai ragadozók (Nocturnal Animals) 2015-ben jelent meg. Abban a filmben Amy Adams és Jake Gyllenhaal játszotta a főszerepet, Ford pedig író, producer és rendező volt egyben
Ruháihoz hasonlóan mindkét projektet dicsérték a kritikák, és még Oscar-jelölést is kapott.
Valószínűleg feltalálja magát.