Sosem lesz vége: a sanghaji lezárások miatt újra akadozhat az ellátási lánc
Sanghajt lényegében teljesen lezárták a koronavírus terjedése miatt, ezért újabb fennakadások várhatók a globális ellátási láncban.

A fennakadásokra a Maersk konténerszállító hajótársaság figyelmeztetett.. A társaság szerint megnövekedett szállítási időre és magasabb költségekre lehet számítani Kína Zéró-Covid politikája miatt – számol be a fejleményekről a Haszon.

A sanghaji Pudong és Puxi területek április 5-ig tartó teljes lezárása súlyos következményekkel jár a szállítmányozásra, a be- és kiszállítási képesség 30 százalékkal csökkenhet. Ebből kifolyólag hosszabb lesz a szállítási idő, és megnövekednek a szállítási költségek, például a kitérődíj és az autópályadíj

– olvasható a cég közleményében.

Sanghaj területén újra megugrottak az esetszámok, ezért a héten szigorú lezárási intézkedések léptek életbe. A területet két részre osztották: a Huangpu folyótól keletre élők jelenleg nem hagyhatják el otthonaikat, a nyugatra élőket pedig folyamatosan tesztelik. A nyugatiak négynapos elzárása pénteken kezdődik, ekkor indul a keletiek tesztelése.

A Reuters értesülései szerint hétfőn 4477 esetet regisztráltak.

A Maersk bejelentette, hogy Sanghajban március 28. és április 1. között minden raktára zárva marad. Számos depó pedig március 28-tól „további értesítésig" nem nyithat ki.

A légi szállítmányozás is érintett, elsősorban a lezárásokból fakadó munkaerőhiány miatt.

A Haszon cikkéből kiderül, Kína a globális export körülbelül egyharmadáért felel napjainkban. A „szünet” a raktárak mellett a gyárakra is vonatkozik, így egyebek között a Tesla is kénytelen minimum négy napig szüneteltetni a termelést.

Az ország más exportközpontokat, köztük Csangcsunt és Sencsent is lezárta a hónap elején. A korlátozásokat azóta enyhítették Sencsenben, de a környéken számos kisvállalkozás megsínylette az ellátási lánc megszakadását.


A figyelmetekbe ajánljuk