Egy Aptera-autó.

A kaliforniai Aptera startup cég kifejlesztett egy háromkerekű, napelemekkel borított autót. Legalacsonyabb hatótávolságú modelljét, amely 402 kilométert képes megtenni, 25 900 dollárért (10,5 millió forintért) árulják majd. Az időjárástól és az évszaktól függően az autó teljesen feltöltődhet anélkül, hogy valaha is csatlakoztatva lenne.


A kaliforniai startup, az Aptera megvásárolt egy gyárat a napelemes autóihoz – és ahelyett, hogy a járgányok futószalagon gurulnának, a járműveket autonóm robotok szállítják majd állomásról állomásra.

Az Egyesült Államokban a közlekedés minden más ágazatnál több üvegházhatású gázt pumpál a légkörbe – még az iparnál és a villamos energiánál is többet. A fosszilis tüzelőanyaggal működő autókról az elektromos autókra való áttérés ezért az éghajlatváltozás elleni küzdelem kulcsfontosságú része.

Sok embert azonban a töltéssel járó nehézségek és a megfizethetőség tart vissza az elektromos autók vásárlásától.

Az Aptera napelemes autóját azonban úgy tervezték, hogy mindkét akadályt elhárítsa.

A jármű könnyű, aerodinamikus karosszériával és mindössze három kerékkel rendelkezik. Ezek a tervezési döntések önmagukban hihetetlenül energiatakarékossá teszik, és minimálisra csökkentik azt a gyakoriságot, amikor a járművezetőknek tölteniük kell az EV-t.

Néhány Aptera-tulajdonos az autót borító napelemeknek köszönhetően az időjárástól és az évszaktól függően megúszhatja, hogy soha ne csatlakoztassa a konnektorát. Ha a jármű a napon parkol, a panelek 64 kilométeres hatótávolságot biztosítanak – ami elegendő a legtöbb ember napi vezetési igényeinek kielégítésére.

Egy nagy hatékonyságú napelemes autó azonban mit sem ér, ha senki sem engedheti meg magának, hogy megvegye, ezért az Aptera azt tervezi, hogy a legalacsonyabb hatótávolságú modellt mindössze 25 900 dollárért (10,5 millió forintért) fogja értékesíteni - és annak érdekében, hogy ezt az árat biztosan elérje, a startup a hatékonyságot előtérbe helyező gondolkodásmódját a gyárba is bevezeti.

Ez nem a hagyományos autógyár lesz, ahol felüljárókat kell telepíteni, amelyek több millió dollárba kerülnek, és nem túl rugalmasak. Számunkra ez valójában csak a robotok programozásának megváltoztatásáról és arról szól, hogy a robotok hogyan mozognak a gyárban

– mondta Chris Anthony vezérigazgató.

Az Aptera már 25 000 foglalást kapott a napelemes autóira, és minden leendő vásárló 100 dolláros (40.000 Ft) előleget tett le az asztalra.

A vállalat 2022 vége előtt várhatóan leszállítja az első előszériás járműveit – ezek azok a modellek, amelyek a prototípus után, de még a sorozatgyártású járművek előtt jönnek.

Az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján a vállalat a gyártás felfuttatása előtt még elvégezheti a tervezés végső módosításait, és a nagyra törő cél az évi 600 000 napelemes autó előállítása – feltéve, hogy a fogyasztók elfogadják a háromkerekű konstrukciót.

Forrás: BigThink


A figyelmetekbe ajánljuk