A Meta első próbálkozása a virtuális valóság-hirdetésekkel nagy bukás volt. Most a vállalat más pénzkereseti stratégiára vált a metaverzumon belül: virtuális tárgyakkal és effektekkel akarnak kereskedni.
Az új stratégiát kifejezetten a Horizon Worldsben kívánják alkalmazni, a Meta nyílt világú VR-alkalmazásában. A vállalat egyre inkább belemerül a szóban forgó VR-projektbe, a cég vezetőjének, Mark Zuckerbergnek például minden bizonnyal saját virtuális valutája jelenik meg nemsokára.
A Horizonban a készítők képesek lesznek eladni az általuk készített in-world cuccokat, például virtuális ruhákat és kiegészítőket vagy karaktermodokat más felhasználóknak.
A Meta azonban 25%-ot fog lefölözni a bevételből. Az a kiváltság, hogy a korábban Facebook néven ismert cég a bevételük negyedét elvegye, jelenleg csak néhány alkotónak adatik meg, akiket maga a cég választ ki.
A tesztidőszak után azonban a Meta reméli, hogy az értékesítési funkciót mindenki számára kiterjesztheti:
Az ilyen típusú eszközök nagy lépéseket jelentenek a metaverzummal kapcsolatos hosszú távú elképzelésünk felé, ahol az alkotók megélhetést biztosítanak, az emberek pedig digitális árukat, szolgáltatásokat és élményeket vásárolhatnak.
A metaverzum belüli vásárlás az Egyesült Államokban és Kanadában élő, 18 év feletti felhasználókra korlátozódik, a fizetéseket pedig a Meta App Store-on keresztül bonyolítják le. Egyelőre a felhasználók által a Horizon Worlds egyik világában vásárolt szimulált áruk nem lesznek átvihetők másikba.
A CNET-nek adott interjújában Vivek Sharma, a Meta Horizon alelnöke elmondta:
Ezt a projektet olyan módon szeretnénk megvalósítani, hogy végül világokon átívelő, megosztott terekbe és azon túl is skálázhatóak legyenek.
Forrás: Gizmodo