Nemrégiben a Meta (Facebook) bejelentette a második negyedéves eredményeit a nagyszabású márkaátalakítás után.
Az elmúlt negyedévben nőtt a vállalat napi aktív felhasználóinak száma (1,96 milliárd az előző negyedévi 1,92 milliárdról), és 27,9 milliárd dolláros (10 ezer milliárd forint) bevételt ért el, ami 7%-os növekedést jelentett az előző negyedévhez képest. Bár ez volt a techóriás eddigi leglassabb növekedése, a Wall Street elégedett volt ezzel a teljesítménnyel.
Az eredménybeszámolójából megtudhattuk, hogy a vállalat több pénzt fordít a metaverzum kiépítésére – de lehet, hogy több évbe telik, mire teljesen kiforrja magát a projekt.
A Meta 2,96 milliárd dollárt (1067 milliárd forint) költött a Reality Labs részleg keretében, ami több, mint az előző negyedévi büdzsé. Ebből is látszik, hogy a virtuális világ felépítése költséges dolog lesz.
Zuckerberg az eredménybeszélgetésen megjegyezte, hogy a metaversenyre költött pénz visszahozása eltarthat egy darabig.
Hozzátette, hogy mivel a Meta hardvert épít a metaverzumhoz, emiatt évekbe telik a különböző VR- és AR-termékek megtervezése és kiadása. Ráadásul eltarthat néhány évig, mire a cégnek a hardver több verziója is megjelenik egy olyan piacon, amely elég nagy ahhoz, hogy jelentős bevételt termeljen.
Zuckerberg arra számít, hogy a komoly alapozómunka után a 2030-as évekre robbanhat be igazán a Meta virtuális világa.
A The Verge beszámolója szerint a Meta 2024-ben tervezi kiadni az első AR-szemüveget, amelyet 2026-ban és 2028-ban könnyebb kivitelű szemüvegek követnek. Ha a vállalat sikeresen követi ezt az ütemtervet, akkor az évtized végére komoly piaci részesedéssel rendelkezhet az AR-térben. Zuckerberg 2030-as víziója tehát nem tűnik túlzásnak.
Hogy elkezdjenek pénzt keresni a metaverzumon, a hónap elején a vállalat megnyitott egy programot a kiválasztott alkotók számára, akik digitális termékeket árulhatnak a Meta Horizon Worlds platformján – de a bevételükből masszív, 47,5%-os részesedést vesznek el.
A szakértők úgy vélik, hogy a következő évtizedre sokan a napjuk nagy részében a virtuális világban fognak létezni. Szerintük sok lehetőség van arra, hogy pénzt keressünk az AR-tárgyakkal, a virtuális divattal és a digitális luxuscikkekkel.
A KPMG szerint a következő évtizedben a metaverzumban kapunk majd felsőoktatási és munkahelyi képzést, és találkozóink jelentős részét is ott fogjuk lebonyolítani.
A Citi befektetési bank úgy véli, hogy 2030-ra több mint 5 milliárd ember fog a metaverzumban „élni”.
Forrás: The Next Web