Egy új csapat fog felelni a Meta alkalmazásainak fizetős funkcióiért.
A Meta egy termékszervezetet hoz létre a Facebook, az Instagram és a WhatsApp számára lehetséges fizetős funkciók azonosítására és létrehozására.
Ez pedig a vállalat első komolyabb próbálkozása a fizetős funkciók kiépítésében a fő közösségi alkalmazásokban, amelyek több milliárd felhasználóval büszkélkedhetnek. A részleg létrehozására pedig azért kerül sor, mert a Meta hirdetési üzletágát súlyosan megviselte az Apple iOS-en végrehajtott reklámkövető változtatás és a digitális reklámköltések szélesebb körű visszaesése.
A Meta monetizációért felelős alelnöke, John Hegeman elmondta, hogy a vállalat továbbra is elkötelezett a hirdetési üzletág növekedése mellett, és nem tervezik, hogy az embereknek fizetni kelljen azért, hogy kikapcsolják a hirdetéseket az alkalmazásokban.
Azt hiszem, látunk lehetőséget arra, hogy új típusú termékeket, funkciókat és élményeket hozzunk létre, amelyekért az emberek hajlandóak lennének fizetni
– mondta.
A Meta bevételei szinte teljes egészében hirdetésekből származnak, és bár számos fizetős funkcióval rendelkezik már az alkalmazásaiban, a médiaóriás eddig nem tette prioritássá ezt.
Hosszabb távon a Meta úgy látja, hogy a fizetős funkciók egyre jelentősebb részét képezik az üzletnek.
A Facebook-csoportok adminisztrátorai már most is kérhetnek díjat az exkluzív tartalmakhoz való hozzáférésért, és virtuális csillagokat lehet vásárolni, amelyeket az alkotóknak küldhetnek. A WhatsApp bizonyos vállalkozásoknak díjat számít fel azért, hogy üzeneteket küldhessenek ügyfeleiknek, az Instagram pedig nemrég jelentette be, hogy az alkotók is elkezdhetnek előfizetést kérni a különlegesebb tartalmakért.
Júniusban Mark Zuckerberg vezérigazgató azt mondta, hogy a vállalat 2024-ig nem vesz ki részesedést a fizetős funkciókból és előfizetésekből származó tranzakciókból.
De nem a Meta az egyetlen, aki ilyen terveket sző. A közösségi médiaalkalmazások az elmúlt néhány évben egyre inkább a díjfizetés felé fordultak. A TikTok az év elején kezdte el tesztelni a fizetős előfizetéseket az alkotók számára, a Twitter fizetős Super Follows-t kínál, a Discord pedig teljes egészében a Nitro előfizetésből keresi a pénzt. Emellett idén mind a Telegram, mind a Snapchat hozzáadott fizetős funkciókat. Az utóbbinál pkezdetekben is sikeresnek bizonyult.
Nyilvánvalóan odafigyelünk arra, hogy mi történik az iparágban. És úgy gondolom, hogy több olyan vállalat is van, amely érdekes dolgokat tett ezen a területen, amelyekből remélhetőleg tanulhatunk és idővel utánozhatunk
– mondta Hegeman.