Bitcoin
Fotó: Shutterstock

A luxuscégek eddig elzárkóztak a digitális valuták elfogadásától

Hamarosan már bitcoinnal is fizethetünk ezeknél a luxusmárkáknál

Történelmi magasságokban jár a világ első kriptovalutája, a bitcoin. A digitális fizetőeszköz december 5-én átlépte a 100 000 dolláros, vagyis közel 40 millió forintos álomhatárt. A kriptovaluták népszerűsége pedig várhatóan a közeljövőben sem fog csökkeni, így nem csoda, hogy immár a legnagyobb luxusmárkák is elfogadják ezeket a digitális valutákat.



A Robb Report emlékeztet, hogy a divatvilágban a legnagyobb luxusházak hosszú évtizedes, sok esetben évszázados hagyományokra tekintenek vissza és emiatt jellemző rájuk, hogy rendkívül lassan alkalmazkodnak a világ változásaihoz. Sőt, sokak szerint épp az bennük a vonzó, hogy időtálló értéket képviselnek, ami megbízható, minőségi és természetesen méregdrága.

Ezt is olvasd el! Folyamatos a digitalizáció – ne temessük a kriptovalutákat!

Azt azonban

a legexkluzívabb márkáknak is be kellett ismernie, hogy a különböző, digitális valutákkal történő fizetés engedélyezésével rengeteg potenciális, jellemzően fiatal vásárlót nyerhetnek maguknak.

Ezt is olvasd el!

Balenciaga \u00fczlet

A Balenciaga azon kevesek közé tartozik, ami elfogadja a kriptovalutákat

Fotó: Shutterstock

A kriptovalutákat eddig csak az LVMH cégcsoporthoz tartozó Hublot és Tag Heuer óramárkák, valamint a Kering tulajdonába tartozóGucci és Balenciaga ruhamárkák fogadták el.

Most azonban a francia Printemps is beállt a bitcoint elfogadók sorába. A portál szerint az egyik legnagyobb párizsi divatcég, ami szépségápolási termékeket is árul, megállapodott a világ egyik legnagyobb kriptovaluta váltójával, a Binance-szal és egy helyi technológiai céggel, a Lyzivel.

Ez is érdekelhet! Digitális nyersolaj: több kárt okoz az éghajlatban a Bitcoin-bányászat, mint a marhahústermelés

Egészen mostanáig a cégek még a legmegbízhatóbb kriptovalutákat, mint például a bitcoin, is túl kockázatosnak tartották, hiszen az árfolyama rendszeresen változik. Ezzel szemben azonban be kellett látniuk azt, hogy

kénytelenek nyitni a fiatalok felé, akik nemcsak potenciális vásárlók lehetnek, de alapvetően határozhatják meg azt is, hogy a közösségi médiában milyen kép alakul ki egy-egy márkáról.

A figyelmetekbe ajánljuk