Egy kecske.

„Mit lehet készíteni kecsketejből?" Erre a kérdésre keresett rá az 52 éves Josh Kilmer-Purcell és a 48 éves Brent Ridge, miután szomszédjuk – egy nehéz helyzetben lévő farmer a New York állambeli Sharon Springsben – megkérte őket, hogy a 2008-as tőzsdekrach után fogadják be a 88 kecskéből álló csordáját.


A Google-keresés eredménye arra késztette a házaspárt, hogy kecsketejes szappant készítsenek barátaiknak és családtagjaiknak. Amikor a visszajelzések között szerepeltek a bőrbetegségek enyhüléséről szóló történetek, tudták, hogy fehér aranyat találtak, és 2009-ben elindították a Beekman 1802-t, amelyet a farmjukról neveztek el.

Több mint egy évtizeddel később a Beekman a 2016-os Inc. 5000-es listáján a leggyorsabban növekvő magáncégek között foglalt helyet, és a vállalat szerint azóta több mint 150 millió dolláros forgalmat bonyolítottak le. Tavaly pedig a Beekman 92 millió dollárért többségi részesedést adott el különböző befektetőknek.

A Beekman megalapítása előtt Kilmer-Purcell írói és reklámszakmai háttérrel rendelkezett, hiszen kreatív igazgatóként dolgozott New York-i cégeknél. Első New York Times bestseller memoárja, az I Am Not Myself These Days arról szólt, hogy nappal reklámművészeti igazgatóként, éjjel pedig drag queen előadóként dolgozott.

Ridge, aki orvos, korábban a Martha Stewart Omnimedia nevű egészséges életmódért felelős cégének alelnöke volt, ahol Stewarttal és a Mount Sinai kórházzal együttműködve az ország egyik legnagyobb, idősebb felnőtteknek szánt gondozóintézményét hozta létre.

2006-ra mindketten sikeres karriert futottak be, a házaspár tagjai kölcsönt vettek fel, és megvették álmaik nyaralóját, egy történelmi farmot Sharon Springsben. Amikor 2008-ban beütött a recesszió, egy hónapon belül mindketten elvesztették az állásukat. Bár akkoriban stresszes volt az életük, a válság mégis jó pozícióba hozta őket, mivel befogadták a szomszédjuk kecskéit.

Ridge orvosi háttere segített abban, hogy felismerje a kecsketej előnyeit, amelynek pH-értéke hasonló az emberi bőréhez. Az alapítók szerint a cég kezdeti időszakában a minták szétosztása a barátoknak és a családtagoknak – köztük olyanoknak, mint Martha Stewart – kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy megértsék, ki és miért szereti a terméküket.

A természetes összetevőkkel kapcsolatos pozitív visszajelzések után érezték, hogy el kell kezdeniük az értékesítést, és Kilmer-Purcell tudta, hogy milyen márkaépítésre és üzenetküldésre lesz szükségük. 2009-ben újonnan alapított szépségipari cégüket Beekman 1802-nek nevezték el William Beekman után, aki 1802-ben megépítette a szóban forgó farmot.

Az ötletük finanszírozásához Kilmer-Purcell új állást talált a reklámszakmában, így volt pénzük arra, hogy beindítsák az új projektjüket, míg Ridge a farmon élt, és a vállalkozásra koncentrált.

Öt évig éltek így, Kilmer-Purcell hétvégenként ingázott, hogy meglátogassa Ridge-et és a farmot. Végül a New York-i Henri Bendel nevű áruház, próbaüzemet adott a márkának, megengedve Ridge-nek, hogy nyolc héten át árulja a termékeket az Ötödik sugárúti üzletének főszintjén lévő asztalnál.

Minden reggel négykor keltem, felpakoltam a teherautónkat, három és fél órát vezettem le a városba, hogy felállítsam a pultot, és ott maradtam este nyolcig.

– mondja Ridge.

A szorgalmuk kifizetődött. Nemcsak a Bendel döntött úgy, hogy a próbaüzem után forgalmazza a Beekman-termékeket, de a pop-up asztal felkeltette az Anthropologie – aki végül a Beekman első nagy országos partnere lett – egyik alkalmazottjának és a Vanity Fair szépségipari szerkesztőjének a figyelmét is, aki meghallgatta Ridge egyik beszédét, és írt róluk.

Ahogy a történetük elterjedt, az alapítók szerepeltek egy valóságshow-ban, a The Fabulous Beekman Boys-ban, amely két évadon keresztül követte vállalkozói útjukat. 2012-ben a páros részt vett és megnyerte a The Amazing Race 21. évadát, és elnyerte az 1 millió dolláros fődíjat.

Szerethető történetük eladásokat generált az áruházakban, a Sharon Springs-i központjukban is.

Bár a különböző nagyvállallalatok először 2015-ben akartak beszállni a Beekman-buliba, a tulajdonosok nem akartak csakúgy akárkivel üzletet közni. Csupán 2021-ben találtak méltó befektetőket, amikor az Eurazeo magántőke társaság 62 millió dollárt invesztált a Beekman többségi és irányító részesedésének megszerzésébe, a Cohesive Capital Partners és a Cherng Family Trust pedig további forrásokat fektetett be, így a cégbe fektetett tőke összesen 92 millió dollárt (34 milliárd forint) tett ki.


Forrás: Inc

A figyelmetekbe ajánljuk