szondáztatás

Sokba kerülhet, ha húsvétkor ittas vezetésen kapnak

A rendőrség is megkezdte a húsvéti készülődést: 2022. április 14. és 20. között közúti ellenőrzést végeznek Magyarország egész területén.

Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata Műveleti Csoportjának (ROADPOL) éves ellenőrzési terve alapján kerül sor Magyarországon az Alcohol & Drugs elnevezésű ellenőrzésre.

Április 17-én 20 órai kezdettel egy 24 órás, úgynevezett Alkohol és Drogmaraton ellenőrzés is indul a rendőrségi akció elsősorban az ittas vagy bódult állapotban lévő járművezetők kiszűrésére irányul, írja a Haszon a police.hu alapján.

Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője a razzia kapcsán elmondta, hogy tavaly nem ellenőrizték célzottan a járművezetőket húsvétkor, mert úgy gondolták, a korábbi években annyiszor felhívták a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire, hogy már mindenki tudja, az alkohol és a vezetés összeegyeztethetetlen.

Bár azt gondolták – tette hozzá – , hogy „a társadalom elég felnőtt" ehhez, nem lett igazuk, nem lett kevesebb az ittas vezetések száma. Hozzátette: évente 1200 baleset történik ittas vezetés miatt, ez a balesetek mintegy 8,5-9 százaléka. Ezért úgy döntöttek, hogy visszatérnek a klasszikus ellenőrzésekhez.

Mintegy kétmillió forint bírságot szabott ki közúti ellenőrzésen a közlekedési hatóság – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel. Az április eleji országos akcióban a több mint másfélezer megállítottból 141 személy- és áruszállító járművet ért szabályszegésen a közlekedési hatóság.

A kormányhivatalok szakemberei a járművezető, a rakomány és a gépjármű alkalmasságát igazoló dokumentumokat vizsgálták április 5-7. között; az ECR (Euro Controle Route) nemzetközi akció részeként ellenőrizték a jármű és rakománya súlyát, utóbbi rögzítésének megfelelőségét is. A tárca közlése szerint a leggyakrabban, hatvankétszer a vezetési és pihenőidők betartásával, adminisztrációjával kapcsolatos szabályszegéseken érték a teherautó- és buszvezetőket.

Hasonló nagyságrendben fordultak elő műszaki-közlekedésbiztonsági hiányosságok is, azzal együtt, hogy a külföldi honosságú járműveket nagyobb arányban marasztalták el, mint a hazaiakat.

A leginkább kirívó esetben egy Vas megyében feltartóztatott teherautó pótkocsijának alváza az erős rozsdásodás miatt mindkét oldalon deformálódott, megrepedezett, helyenként el is tört. A járművet balesetveszélyessége miatt azonnal kitiltották a forgalomból.


A figyelmetekbe ajánljuk