A Google biztosítani szeretné, hogy minőségi értékeléseket láss.
A Google bejelentette, hogy fejlesztéseket hajt végre annak eldöntésében, hogy mely termékértékeléseket jeleníti meg a keresési eredményekben. Ezeknek és más, a termékértékelésekkel kapcsolatos frissítéseknek az a célja, hogy a megjelenő értékelések jó minőségűek legyenek, és valóban hasznos információkat tartalmazzanak egy olyan termékről, amelynek megvásárlását fontolgatof.
A fejlesztések a korábbi frissítésekre épülnek, amelyek biztosítják, hogy a keresőben megjelenő termékértékelések megfeleljenek bizonyos kritériumoknak, írja a Google egy munkatársa blogbejegyzésében. Íme néhány példa a vállalat által keresett kritériumokra:
- Hasznos, mélyreható részletek, például egy adott termék előnyei vagy hátrányai, a termék teljesítményére vonatkozó részletek vagy a termék korábbi változatoktól való eltérése.
- Olyan emberektől származzon, akik ténylegesen használták a termékeket, és mutassa be, milyen a termék fizikailag, vagy hogyan használják.
- A gyártó által nyújtott információkon túlmenően egyedi információkat tartalmazzon - például képi vagy hanganyagot, illetve a véleményező tapasztalatait részletező egyéb tartalmakra mutató linkeket.
- Hasonló termékekről szól, vagy elmagyarázza, hogy mi különbözteti meg a terméket a versenytársaitól.
A bejelentett frissítések a következő hetekben kerülnek bevezetésre, és számos webhelyen befolyásolhatják az angol nyelvű termékértékelések rangsorolását, írta a Google egy külön bejegyzésben. A vállalat azt is tervezi, hogy a jövőben több nyelv számára is megnyitja a termékértékelések támogatását.
A frissítések a kritikák közepette érkeznek, amelyek szerint a Google keresési eredményei nem olyan hasznosak, mint korábban. Meg kell várnunk, és meglátjuk, hogy ezek a termékértékelési változások megkönnyítik-e a minőségi értékelések megtalálását, de úgy tűnik, hogy egy kis lépés a jó irányba.
(Forrás: TheVerge)