Egy fekete BMW.

Nem lesz népszerű húzás: mostantól havonta kell fizetni az ülésfűtésért a BMW-nél

A BMW csendben megkezdte a fűthető ülések előfizetésének értékesítését számos országban, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Új-Zélandon és Dél-Afrikában.


A különböző funkciók előfizetéses modellje már egy ideje elérhető a BMW autóihoz olyan országokban, mint például az Egyesült Királyság, de a fűtött ülések opciója ebben a hónapban került be a kínálatba. Az Egyesült Királyságon kívül több online kiadvány is kiszúrta a hónap elején a dél-koreai bevezetést.

Az ügyfelek nagyjából 18 dolláros (7000 forint) havi díjat fizethetnek az ülésfűtés használatáért, míg a német autógyártó lehetőséget biztosított arra is, hogy az egy éves, 180 dolláros (70.000 forint), illetve a három éves, 300 dolláros (116.000 forint) opciót válasszák, 415 dollárért (160.000 forint) pedig „korlátlan" hozzáférésért kaphatnak a funkcióhoz.

A BMW a várakozásoknak megfelelően nem igazán reklámozta a funkció bevezetését, tartva a széles körű kritikától és az ügyfelek és az autórajongók kemény ellenállásától.

A BMW 2020-ban jelentette be, hogy előfizetős modellt kíván bevezetni számos funkciójához. Mindezek a funkciók a BMW ConnectedDrive online áruházán keresztül érhetőek el, és az autógyártó által távolról aktiválhatók egy havi díj megfizetése ellenében. Némelyikük egyszeri díj ellenében tartósan megvásárolható, vagy egy hónapig kipróbálható, mielőtt előfizetős vásárlásra kerülne sor.

Az ötlet, hogy az autó jellemzőit előfizetésként kínálják, azonban komoly kritikákat váltott ki. Amint arra a Daily Mail rámutatott, sok felbosszantott vásárló adott hangot nemtetszésének az interneten, és a BMW-t olyan fapados légitársaságokhoz hasonlította, mint a Ryanair és az EasyJet, amelyek elmondásuk szerint a poggyásztól az ételen át a családtagok mellé ülés jogáig mindenért külön díjat számítanak fel.

A BMW végül pénteken kiadott egy pontosítást, amellyel megpróbálta megnyugtatni az ellentmondó tulajdonosokat és rajongókat. A bajor gyártó által közleménye azonban kizárólag amerikai vásárlóinak szól.

Ha egy járművet eredetileg fűtött ülésekkel rendelnek, akkor ez az opció a jármű élettartama alatt teljes mértékben működőképes marad

– pontosított a cég.

Nem a BMW az egyetlen autógyártó, amely bevezetett egyfajta előfizetéses modellt bizonyos funkciókhoz. Az Audi, a Cadillac, a Porsche és a Tesla is kipróbálja ezt az új üzleti technikát.

A technológiai világ példájából kiindulva az autógyártók felismerték, hogy az előfizetési modell remek módja annak, hogy az első vásárlás után éveken keresztül ismétlődő bevételekhez jussanak. És ahogy az autók egyre inkább összekapcsolódnak az internettel, várhatóan még több gyártó fog felugrani a szekérre.

Forrás: Luxury Launches

A figyelmetekbe ajánljuk