Egy BMW-logo.

Nem olcsó, de akár te is megvásárolhatod ezt az 1940-ben készült BMW-t

A Carrozzeria Touring Superleggera közel egy évszázada foglalkozik egyedi karosszériamunkákkal, most pedig egy ritka, 1940-es BMW 328 roadsterhez nyúltak hozzá, amelyet az olasz karosszériaépítő ikonikus alvázával láttak el.


A klasszikus modellt a DriverSource nevű autógyűjtő-cég 795 000 dollárért (269 millió forint) kínálja eladásra. A formatervet – amely vitathatatlanul felhelyezte a BMW-t a térképre és hozzájárult a következő évek autótervezésének befolyásolásához – Fritz Fieldler autómérnök és egykori asszisztense, Rudolf Schleicher alkotta meg.

A Superleggera örökségéhez hűen a görbe külsőt vékony alumínium panelek alkotják, amelyek egy acélcső szerkezet fölé fekszenek. A modellt még különlegesebbé teszi, hogy ez a 328-as vélhetően az egyik első különleges Touring-karosszériás autó, amelyet a BMW számára építettek, és csak egy a hétből, amelyikben szárazdugattyús motor van.

A szóban forgó, eladó 1940-es BMW 328 roadster.

A kétajtós kupé független első felfüggesztéssel és élénk laprugós hátsó tengellyel készült. A szóban forgó BMW nagyrészt eredeti állapotában maradt meg. Az '50-es években az autó karosszériájára egy Simca-alváz került (az autóhoz szükséges alkatrészek beszerzése nyilvánvalóan túl nehéznek bizonyult a tulajdonos számára). 1990-re azonban a 328-as ismét az eredeti vázzal került párba, alig egy évtizeddel azelőtt, hogy a híres karosszériaépítő, Fran Roxas alaposan felújította ezt a csodajárgányt.

A roadster versenyspecifikációban 780 kilogrammot nyom, és egy tolórudas, ikerkamrás 2,0 literes soros hathengeres motor hajtja. A soros motor, amely hasonló a BMW 326-os és 327-es modelljéhez, 80 lóerőt és 93 ft lbs nyomatékot biztosít. Ez elég erő ahhoz, hogy az autót 10,5 másodperc alatt felgyorsítsa nulláról 100 km/órára. A további lendület érdekében a kupé egy Solex 30 JF downdraft karburátor triót kapott, amely a nagyobb sebességhez szükséges plusz adag üzemanyagot biztosítja.

A második világháború kitörése a BMW 328-as sorozat korai végét jelentette - a BMW kupéból mindössze hat prototípus készült Touring Superleggera karosszériával. A Carrozzeria Touring 1966-ban szintén megszűnt, ami miatt a korábbi kiadványok még inkább a gyűjtői piacra kerültek. Bár a karosszériaépítő 2006-ban újra megnyitotta kapuit Milánóban, ezek a tényezők együttesen igazi ritkasággá teszik a 328-ast.

Forrás: Robb Report

A figyelmetekbe ajánljuk