A koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások szabadsága egyik legfontosabb szimbólumától, a mobilitástól fosztotta meg a 21. századi embert. Életünket az elmúlt évtizedekben a korlátok nélküli mozgás jellemezte, ám ez bizonytalan időre megváltozott. Nem csoda tehát, hogy legtöbbünk mindennapjait átjárja az utazás utáni leküzdhetetlen vágy. De vajon mivel enyhíthetünk ezen? Mutatjuk!


A turizmus tagadhatatlanul aranykorát élte az elmúlt időszakban: a fapados légitársaságok megerősödésével a külföldi városnézés élménye már nem csak a tehetősebb társadalmi réteg kiváltsága volt, így gyakorlatilag, aki szeretett volna, repülőre szállt. Megkönnyítette ráadásul ezt az is, hogy néhány ország kivételével, szinte már diplomáciai korlátok sem akadályozták az utazni vágyók terveit.

2020-ban azonban otthon ragadtunk.

Elmaradtak a tengerentúli utazások, a müncheni Oktoberfest, és akármennyire is fáj, idén Bécsbe sem látogathatunk el a karácsonyi vásárra. Fontos azonban, hogy optimisták maradjunk. Gondoljunk arra, hogy ez egy átmeneti időszak, amely remélhetőleg hamarosan véget ér. Ha pedig tényleg nem bírjuk már utazás nélkül, szerezzünk be párat az alábbi tárgyakból.

Három tengerparti illat a Chaneltől

Chanel

Minden városnak megvan a maga jellegzetessége. Egy-egy metropoliszt épületei, másokat gasztronómiája tett híressé, de akadnak olyan helyszínek is, melyek illatuk miatt válnak felejthetetlenné. Utóbbi leginkább a tengerparti városokra jellemző, hiszen a sós víz virágokkal vagy frissen termett gyümölcsökkel keveredő aromája semmivel nem összetéveszthető.

Ezt az élményt biztosítja palackba zárva számunkra a Chanel, melynek Les Eaux De Chanel Le Voyage nevet viselő parfümcsomagja összesen három illatot tartalmaz: a limitált szériás összeállítást Deauville, Velence és Biarritz ihlette. A választás nem véletlen, hiszen mindhárom tengerparti település a divatház alapítója, Gabrielle Chanel személyes kedvence volt. A friss illatok magukban foglalják a Szicíliára és Calabriára jellemző citrusosságot, az összeállított csomagban pedig találunk még egy márkajelzéssel ellátott parfümtartót, valamint három képeslapot is.

  • Ár: 73 ezer forint

Utazd körbe a világot egy társasjátékkal

Az utazások és társasjátékok egyik közös jellemzője, hogy általában mindkettőt barátaink, családtagjaink társaságában tesszük. Miért ne játszanánk tehát olyan társasjátékot, mely az utazásról szól? A Sensible Object által piacra dobott, When in Rome ráadásul igazi 21. századi játék, hiszen az Amazon mesterséges intelligenciája, a virtuális asszisztens Alexa irányítja. A játék során – melyben összesen 20 várost látogathatunk meg – két csapat méri össze tudását a „világ körül versenyezve". Akinek a kilencedik forduló végén a legtöbb pontja van, vagy összegyűjtött legalább három ajándéktárgyat, megnyeri a játékot.

Játékosok száma: 2-8 fő

Játékidő: 30-120 perc

  • Ár: 2200 forint

Kedvenc városaink látképe gyűrűkön

Uncommon goods

Létezik-e vajon utazás szuvenírek nélkül? A legtöbbünknek nem, hiszen a fotókon kívül ezek az apró tárgyak képesek minket a leginkább emlékeztetni az adott város által nyújtott élményekre. Képeslapok, hűtőmágnesek, bögrék vagy apró ékszerek – ezek a legjellegzetesebb emléktárgyak, utóbbiból ráadásul most már választhatunk olyat is, ami kedvenc városunk látképét adja vissza.

Az Ola Shekhtman ékszerkészítő nevéhez fűződő Cityscape gyűrűk 3D-s ékszerek, melyek a legkülönbözőbb városok lenyomatai alapján készülnek.

„Életem során rengeteget utaztam, és mindig szerettem volna a megőrizni a jelentős pillanatokat"

– nyilatkozta a művész, aki azt is hozzátette, hogy amikor nem talált olyan ékszert, ahol a számára fontos épületek voltak megörökítve, úgy döntött, elkészíti saját maga. Gyűrűi olyan részleteket tartalmaznak, amelyek emlékeztetnek az adott város jellegzetességeire: többek közt a New York-i Brooklyn híd, a chicagói Cloud Gate vagy épp a Seattle-i Space Needle látható az ékszereken.

  • Ár: 30 ezer forint

Szép az online album, de mégiscsak szebb a klasszikus

Utazásaink fotók nélkül ma már elképzelhetetlenek, sőt a legtöbben közösségi oldalainkon külön albumot szentelünk ezeknek a képeknek. De miért is ne tennénk? Jobb esetben olyan pillanatokat örökítettünk meg a képekkel, melyekre életünk végéig emlékezni szeretnénk. Bár az egykor divatos, papíralapú albumok háttérbe szorultak az utóbbi időben, mégis tagadhatatlan, hogy van bennük némi varázs, ami sokunk számára hiányzik.

Ezt az igényt ismerte fel a MILK, mely piacra dobta Travel Photo Book nevet viselő képalbumát. A klasszikus és prémium kategóriában kapható könyvek varrott gerinccel rendelkeznek, mely lehetővé teszi számunkra, hogy dupla oldalakon rögzítsük kedvenc képeinket. És ha már az oldalakról beszélünk: a márka kifejezetten magas minőségű, környezetbarát papírokat használ albumaihoz, melyek savmentesek is, így a képeket generációk hosszú sora élvezheti sértetlenül.

Ár:

  • klasszikus: 9400 forint
  • prémium: 17,5 ezer forint

Valahol a szivárványon túl

Hawaii Tourism Authority (HTA) / John Hook

És ha már az utazás nem lehetséges a koronavírus okozta intézkedések miatt, álmodozni még mindig tudunk. Tökéletes választás erre a csodák szigete, a gyönyörű Hawaii. A Hamu és Gyémánt legfrissebb számában lehetőségünk nyílik – még ha csak képzeletben is – ellátogatni a képeslapokon megelevenedő földi paradicsomba.

Útikalauzunk segítségével most ananászültetvényeket járhatunk be, kihajózhatunk egy bálnalesre, sőt a híres hawaii hullámokat is meglovagolhatjuk. Elmeséljük az Egyesült Államok legifjabb, ötvenedik tagállamának történelmét, megismerkedhetünk Hawaii gasztronómiájával, ami bőven nem csak az ananászos pizzából áll. Ezenkívül lenyűgöző helyszíneket és természeti csodákat mutatunk, amelyeket látva a vulkánok földje garantáltan felkerül a bakancslistádra.

A figyelmetekbe ajánljuk