Pontosabban eladott adatokból és a készülékekre eladott reklámokból. Majdnem annyi pénz jön ebből, mint a tévékből.


A Vizio nevű tévégyártó nyilvánosságra hozta 2021 első negyedévének pénzügyi adatait, amiből kiderül, hogy bár a koronavírus-járvány miatti szállítási problémákkal ugyan ők is szembenéztek, de összességében igen nagy növekedést produkáltak. Ugyanakkor az adatokban van egy ennél érdekesebb dolog.

A Vizionak van egy Platform+ szolgáltatása, ami egyrészt reklámokat és hirdetéseket ad el a készülékekre, amiket az okostévé itt-ott beszúr a nézőknek. Emellett pedig begyűjti a használók adatait, majd a begyűjtött adatokat eladja cégeknek, hogy jobban perszonalizálni tudjanak reklámokat.

Vagy csak szimplán pontos adatot kapjanak akár arról, hogy valamit mennyien néztek és mennyi ideig a Vizio okostévéjükön keresztül. Ami stúdióknak, csatornáknak hasznos információ lehet. De nagyrészt a felhasználók adatait árulják hirdetési célokra. Ebből pedig 38,4 millió dollár folyt be az év első felében.

Összehasonlítva azzal, hogy mennyi bevételt generáltak eladott okostévével, majdnem annyit kerestek eladott adatokból, mint eladott tévékből. 48,2 milliót kerestek okostévékből. Érdemes megemlíteni, hogy adatkereskedelemből és hirdetésekből befolyt bevételük 152%-os növekedést produkált a tavalyi évhez képest.

(Forrás: Engadget)


Friss

A Toyota robotja szelfizés közben töröl asztalt

A robotoknak nagy problémát okoznak a visszaverődő és áttetsző felületek, a Toyota megoldotta a problémát.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Christoph Waltz és Willem Dafoe westernt forgat

A filmet egy élő legenda, Walter Hill jegyzi, akinek többek között a 48 órát is köszönhetjük.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Augusztusban jön Lorde új lemeze

Solar Power lesz a címe, akárcsak az új számának, ami nemrég jött ki.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk