A Google azzal vádolta meg az Apple-t, hogy hasznot húzott a tinédzserek közötti online -zaklatásból annak a szándékos stratégiának a részeként, hogy az Android-felhasználók másodosztályú állampolgárokká váljanak az iPhone-gyártó iMessage szolgáltatásán.
Az Apple üzenetküldő szolgáltatása számos iOS-exkluzív funkciót tartalmaz, például zöldre színezi az Android-felhasználók szövegeit az iOS-alapú kék helyett. Ez az iMessage-t státuszszimbólummá tette az amerikai tizenévesek között, ami a fiatalok körében nyomást gyakorol az iPhone megvásárlására, és néha az Android-felhasználók kiközösítéséhez vezet. A csoportos csevegésben zöld buborékként megjelenni egyesek számára „ciki” lett.
Az iMessage nem részesülhet a zaklatás előnyeiből. Az sms-ezésnek össze kellene hoznia minket, és a megoldás létezik. Oldjuk meg ezt együtt
– tweetelte a hivatalos Android-fiók.
Az Apple iMessage korlátozása egy dokumentált stratégia. A csoportnyomás és a megfélemlítés felhasználása álságos egy olyan vállalat esetében, amelynek az emberség és a méltányosság a marketingjének központi eleme.
– mondta Hiroshi Lockheimer, a Google Androidért felelős vezetője.
Bár az Apple iMessage-stratégiája már régóta nyilvánvaló, a vállalat vezetői által küldött belső e-mailek – amelyek a közelmúltban az Epic Games per során kerültek napvilágra – megerősítették a stratégia fontosságát.
Az Apple fontolóra vette az iMessage Androidon való elérhetővé tételét, hogy több felhasználót vonzzon, de arra a következtetésre jutottak, hogy ez inkább ártana nekik, mint segítene. Ahogy a vállalat egyik vezetője, Craig Federighi fogalmazott:
Az iMessage Androidon egyszerűen csak arra szolgálna, hogy elhárítsunk egy akadályt az elől, hogy az iPhone-os családok androidos telefont adjanak a gyerekeiknek.
A Google beavatkozása természetesen nem csak önzetlenségről szól: a vállalatnak óriási haszna származna abból, ha az Apple elérhetővé tenné az iMessage-t Androidon. A Google nemrégiben azt is szorgalmazta, hogy az iPhone-gyártó támogassa a következő generációs SMS-szabványt, az RCS-t, amely az SMS-t hivatott felváltani, és már a legnagyobb amerikai szolgáltatók támogatását is megszerezte.
Forrás: The Verge